PKR SELANGOR ANIAYA ORANG INDIA?

BUKAN lagi rahsia bahawa Pakatan Harapan diketuai oleh DAP. Bukan lagi cerita baharu bahawa orang Melayu dan India menderita di bawah pemerintahan pakatan harapan pimpinan DAP.

Walaupun Menteri Besar Selangor adalah seorang yang berbangsa Melayu dan beragama Islam namun beliau dilihat sekadar “proksi” dan “boneka” semata-mata. Rakyat tahu bahawa Selangor diperintah oleh DAP bukannya PKR.

Barisan exco Selangor didominasikan oleh pemimpin DAP. Mereka yang membuat keputusan dalam kebanyakan perkara yang melibatkan kepentingan rakyat. Ketika ini lah, rakyat Selangor dapat melihat dengan jelas bagaimana bangsa Melayu dan India menjadi mangsa diskriminasi kaum di negeri tersebut.

Hari ini, penduduk di empat buah kampung di Klang menuntut kerajaan PKR Selangor agar tidak menafikan hak mereka untuk mendapatkan pampasan sewajarnya di sebalik pengambilan tanah untuk tujuan pembinaan Lebih Raya Pesisir Pantai (LPP).

Perkara itu disuarakan oleh Presiden Persatuan Perpaduan Sejahtera Kebangsaan, M. Selventiran yang mana setakat ini kira-kira 300 keluarga melibatkan Kampung Mariaman, Kampung Dato Sellathevan, Kampung Tangavelu dan Kampung Papa tidak pernah menerima sebarang bentuk pampasan daripada kerajaan negeri.

Malah mereka kesal dengan sikap Ahli Parlimen Kota Raja, Dr. Siti Mariah Mahmud yang didakwa berbohong menerusi laporan sebuah akhbar tempatan pada 30 Oktober lalu yang menyatakan isu pampasan penduduk kampung terbabit telah selesai dan kesemua mereka bersetuju mengenainya.

Beliau menyifatkan kenyataan Mariah itu tidak benar kerana perkara itu masih belum diputuskan sehingga kini sejak notis pengambilan tanah itu diterima sejak Disember 2015.

Kini wajah sebenar pakatan harapan makin jelas di mata rakyat Selangor.  Mereka akhirnya faham bahawa pakatan harapan tidak pernah ikhlas menjaga kebajikan rakyat sepertimana yang digembar-gemburkan sebelum ini.

Bak kata pepatah jangan bertindak mencurah air dari dalam tempayan apabila mendengar guruh di langit. Ianya memang satu pengajaran yang mahal harganya buat rakyat Selangor.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana