Panasss!!!! Pensyarah Keluar DAP Angkara Tun M...Angkara Madey

SHAH ALAM: Tindakan DAP berbaik-baik dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mula menampakkan kesan apabila menyaksikan peletakan jawatan pertama dalam kalangan ahli parti itu.
Pensyarah undang-undang, Shamsher Singh Thind, yang pada bulan lalu menggelar Tun Mahathir sebagai "musuhnya", mengambil keputusan drastik itu ekoran hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan parti terutamanya Lim Kit Siang.
Menurut Shamsher, Kit Siang yang sebelum ini mengkritik Tun Mahathir dan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kini sanggup berkerjasama dengan kedua-dua bekas ahli Umno itu.
"Daripada pengamatan saya, sama ada Kit Siang berbohong tentang mereka (Mahathir dan Muhyiddin) atau beliau tidak mempunyai masalah untuk bekerjasama dengan mereka yang terlibat dalam penyalahgunaan kuasa dan rasuah sebelum ini," katanya menerusi satu kenyataan pada Ahad.
Shamsher yang turut menghadiri konvensyen kebangsaan DAP pada Ahad, hanya berdiam diri dan kenyataan terbabit tersebar menerusi aplikasi WhatsApp beberapa jam kemudian.
Beliau turut mencetuskan kekecohan pada konvensyen DAP di Pulau Pinang pada bulan lalu apabila mempertikaikan kepimpinan parti itu untuk bekerjasama dengan bekas kedua-dua pemimpin berkenaan.
Dalam perbahasan anak perempuan mendiang Karpal Singh, Sangeet Kaur Deo, beliau tertarik apabila melihat Tun Mahathir menyokong pembebasan pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah daripada penahanan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (SOSMA).
Kata Sangeet, Tun Mahathir sebelum ini berperanan dalam melaksanakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang membolehkan penahanan tanpa perbicaraan.
Karpal yang terbunuh dalam kemalangan kereta pada 2014, pernah ditahan di bawah akta tersebut pada 1987 dan 1989 ketika Mahathir menjadi Perdana Menteri.
"Kini saya menggesa pucuk pimpinan DAP supaya berhati-hati untuk memilih sekutu.
"Memang benar tiada kawan atau musuh yang kekal, tetapi prinsip perlu dipegang dengan berterusan.
"Apabila memilih sekutu, kita perlu pastikan prinsip mereka selaras dengan prinsip kita," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana