MAHFUZ HANYA MENUNGGU ‘HABIS EDAH’ DENGAN PAS...TALAM 2 MUKA DALAM PAS NI

Bukan sahaja ahli PAS yang tahu tetapi warga Malaysia juga tahu bahawa Mahfuz Omar, ahli parlimen Pokok Sena atas tiket PAS hanya menunggu masa untuk keluar parti dan menyertai samada PAN atau Pribumi.

Tindak tanduk Mahfuz sejak kalah di dalam pertandingan merebut jawatan di muktamar PAS yang lalu dilihat tidak mencerminkan kepatuhan beliau kepada pucuk pimpinan PAS pusat. Mahfuz sentiasa melawan arus. Beliau akan berada di tempat yang telah dilarang oleh PAS seperti demostrasi bersih5 dan sebagainya.

Sudah 3 penggal beliau menjadi ahli parlimen kawasannya dan masih tidak sedar kemenangan beliau bukannya kerana tubuh badannya tetapi kerana kekuatan kubu kuat PAS di kawasan parlimennya. Kawasan beliau tidak diuruskan dengan baik dan majoriti pengundi PAS hanya mengambil sikap ‘redha’ dengan apa yang mereka perolehi dari Mahfuz Omar.

Kalau anda berpeluang mengunjungi makam mantan pemimpin-pemimpin besar PAS yang di semadikan di kawasan Mahfuz, anda boleh lihat bagaimana Mahfuz mengurus makam tersebut seadanya.

Sekolah agama yang berada di kawasannya pun beliau gagal urus dengan baik termasuk masjid dan surau yang berada di bawah naungannya. Mahfuz sibuk berulang antara Kedah-KL dengan alasan hadir parlimen tetapi sebaliknya beliau banyak menghadiri program anjuran DAP yang mengetuai pakatan harapan.

Adilkah segala pembiayaan kerajaan kepada ahli parlimen untuk menghadiri sidang parlimen digunakan untuk kerja-kerja politik yang lain?

Menurut sumber pakatan harapan, Mahfuz hanya menunggu habis tempoh baiah cerai talaq 3 yang dibuat ketika ikrar baiah PRU13 tamat dan parlimen dibubarkan. Sekali lagi pengundi PAS tertipu dengan mainan Mahfuz dan juga wakil rakyat PAS yang telah lama bersama dengan PAN.

Oleh itu, bukan lah perkara pelik apabila kita melihat beberapa orang pemimpin kanan PAS yang pro pakatan harapan sering mengeluarkan kenyataan yang bertentangan dengan pendirian yang dibuat oleh presiden PAS Haji Hadi Awang. Selagi gunting dalam lipatan masih wujud dalam PAS maka selagi itulah kita akan melihat banyak kenyataan yang bercanggah diantara para pemimpin mereka.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana