Jangan Nak Berbohong Lah....Semuanya Ini Angkara Geng Yang KEluar PAS!!!! Ahli AMANAH jangan bawa DNA PAS, kata Khalid Samad

SHAH ALAM: Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad hari ini menegur ahli-ahli parti supaya tidak 'terbawa' budaya dan DNA PAS jika benar-benar mahu memperkukuhkan Pakatan Harapan (PH).

Teguran itu timbul selepas Perwakilan AMANAH Selangor, Jamzuri Ardani mendakwa terdapat 'duri dalam daging' di kalangan rakan-rakan PH.

"Saya hendak menegur, jika kita hendak kukuhkan PH, jangan gelarkan orang sebagai 'duri dalam daging'. Bantai orang begitu ingat orang suka? Adakah cara untuk kita kukuhkan PH?

"Kita jangan bawa DNA PAS, parti lama. DNA parti lama (cara) beginilah, bantai (Presiden PKR), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak layak menjadi MB. Hendak perkukuhkan parti, betul begini caranya?," katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan di Konvensyen Nasional AMANAH, petang tadi.

Terdahulu, Jamzuri, ketika membahaskan Pidato Presiden menyindir Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bahawa parti itu 'tidak lapar' apa-apa jawatan dalam kerajaan negeri.

Meskipun tidak ada mana-mana wakil rakyatnya dibariskan sebagai exco, kata Jamzuri, namun Azmin perlu meraikan kedudukan mereka, apatah lagi AMANAH sebagai salah satu komponen dalam kerajaan negeri tanpa karenah birokrasi yang menekan.

Dalam ucapannya juga, Khalid mahu ahli-ahli parti membuktikan langkah mereka bersama AMANAH adalah jauh lebih baik berbanding PAS yang kini gemar membuat keputusan bersendirian.

"Mahu tentukan kerusi bertanding untuk Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak mahu berbincang. Nak tuntut kerusi mesti berdasarkan perbincangan, bukan uniliteral. Ini DNA lama.

"Kalau benar-benar hendak memperkukuhkan PH, dan mahu Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bersama dengan kita, tunjuk sikap terbuka, sanggup berbincang," katanya lagi.

Khalid, yang juga Ahli Parlimen Shah Alam menyifatkan, walaupun AMANAH baru berusia setahun, namun perjalanannya bukan mudah, apatah lagi terpaksa berdepan dengan serangan dari pelbagai sudut.

"AMANAH adalah parti yang sukar untuk bertapak di negara kita. Semangat 46 tubuh, Umno serang, PAS sambut. PKR pula, Umno serang, PAS sambut.

"PPBM tubuh, Umno serang, PAS sambut. AMANAH, umno serang, PAS sambut. Bermakna, jika kita hendak jadi parti yang kuat dan menjadi pilihan rakyat, kita kena ada jati diri, kena ada kesungguhan. Jangan tunggu permaidani merah turun," katanya lagi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana