Ha ha ha Rafizi mengamuk sakan gambar dijaja persidangan UMNO.

RAFIZI RAMLI NAK SAMAN DATUK JAMAL SEBAB BUAT REPLIKANYA UNTUK MINTAK MAAF KERANA MEMFITNAH SHAHRIZAT.

Memang dasar tak guna betul la Si Kaki Fitnah Nombor Satu di Malaysia ni. Takde lansung sifat kemaluan dalam diri dia sendiri. Dah la dia buat salah dengan orang, sekarang orang lain tolong mintak maaf untuk dia pun tak nak?

Ini tahap sombong apa yang cuba dipaparkan oleh Ahli Parlimen Pondan ni? Adab Negara mana yang dia belajar saman orang yang mintak maaf bagi pihak dia sehingga dituduh cuba nak membuka kemaluan dirinya depan orang ramai?

Adakah Si Rafizi tu tak sedar yang dia telah melakukan kesalahan terhadap orang lain sehingga dia dikenakan tindakan oleh pihak mahkamah sebelum ini? Berapa banyak dosa yang dia telah lakukan selama dia menjadi seorang pemimpin?

Kalau nak dikira, memang banyak dosa yang Si Rafizi ni dah buat. Pertama, dia tabur fitnah terhadap keluarga YAB Perdana Menteri berhubung isu Cincin. Kemudian dia mendakwa tindakan dia tu hanya sekadar satu 'Gurauan' je semata - mata.

Lepas tu dia juga menabur fitnah terhadap Tabung Haji sehingga menyebabkan ramai dikalangan rakyat yang hilang kelayakan untuk pergi menunaikan Haji kerana terpengaruh dengan dakyah pembohongan yang telah disebarkannya.

Tak lupa juga dengan kesalahan yang dilakukan Si Rafizi tu kerana menabur fitnah terhadap isu NFCorp yang mengakibatkan dia dikenakan tindakan denda sebanyak RM 150 ribu apabila dia telah didapati bersalah oleh pihak Mahkamah.

Dan yang terbaru, Si Rafizi tu dikenakan tindakan penjara selama 18 bulan kerana memiliki dokumen berkaitan dengan laporan PAC yang diklasifikasikan sebagai dokumen sulit tanpa sebarang kebenaran dari pihak yang bertanggungjawab.

Itu diantara kesalahan yang telah dilakukan oleh Si Rafizi yang dapat disenaraikan. Kalau diikutkan, banyak lagi kesalahan yang dia dah buat. Pun dia masih tidak mahu membuat pengakuan dan meminta maaf secara terbuka lagi?

Kot kalau betul Si Rafizi tu ada buah kerandut nak ambik tindakan dan memfailkan saman terhadap Datuk Jamal Yunos yang mintak maaf dari Tan Sri Shahrizat baru - baru ini hanya kerana mendakwa dia telah dimalukan, silakan la. Apa lagi yang dia nak tunggu? Jangan setakat dia pandai bercakap je. Baru kita tahu moral Si Rafizi ni setakat mana je!!!
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment