"Saya Minta Maaf Tun M"...Apa Hal Ni?

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mahu berjumpa dan memohon maaf kepada Tun Dr Mahathir Mohamad di atas keputusannya keluar dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Bekas naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan itu mengakui tidak memaklumkan mengenai keputusan tersebut terlebih dahulu kepada Dr Mahathir selaku pengerusi parti.

"Saya dengan rendah diri nak minta maaf banyak-banyak kepada Tun M.

"Saya nak jumpa dengan Tun M dan bincang dari hati ke hati. Saya juga nak minta maaf kerana saya tak sangka bila umum keluar parti, ia viral sedemikian rupa, bukan niat saya untuk mencemarkan imej parti," katanya kepada pemberita di luar pekarangan Bukit Aman pada petang Isnin.

Khairuddin hadir di Bukit Aman bagi memberi sokongan kepada bekas Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah yang dipanggil untuk memberi keterangan kepada polis berhubung kerana ucapan perbahasannya berkaitan 1MDB  di Dewan Rakyat, baru-baru ini.

Bagaimanapun sesi itu ditangguhkan ke tarikh yang belum dimaklumkan.

Khairuddin dalam satu kenyataan pada Khamis berkata, keputusan keluar parti itu terpaksa dibuat sebagai persediaannya untuk menghadapi beberapa kes di mahkamah.

Bagaimanapun Dr Mahathir pada Jumaat memberitahu pemberita beliau tidak tahu mengenai pengumuman Khairuddin itu.

Ditanya adakah beliau dihubungi Dr Mahathir selepas keluar parti, Khairuddin berkata: "Belum dihubungi setakat ini. Tak apalah, lebih tertib sekiranya saya yang bertemu Tun M."

Khairuddin berkata, antara sebab tidak memaklumkan mengenai keputusan itu terlebih dahulu kepada Dr Mahathir kerana beliau hanya sebagai ahli biasa dalam PPBM.

"Bila saya umum keluar parti, sepatutnya tidak ada impak (dalam parti). Kecuali kalau saya dalam majlis tertinggi parti, tentulah ada impak," katanya.

Dalam pada itu, Khairuddin mengulangi pendiriannya akan tetap memberi sokongan kepada PPBM walaupun bukan sebagai ahli parti.

"Saya akan membuat pertimbangan sama ada akan bertindak menggunakan platform politik atau tidak untuk meneruskan wadah perjuangan," katanya.

Awal Ogos lalu mStar Online pernah mengeluarkan kenyataan Khairuddin berhubung pendiriannya untuk tidak menyertai PPBM yang diterajui Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai presiden.

Bagaimanapun Khairuddin memaklumkan bahawa beliau mengambil keputusan menyertai PPBM pada September lalu sebagai tanda sokongan kepada Dr Mahathir yang bertindak sebagai pengerusi parti berkenaan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana