RUU PAS: Zahid Jemput Ahli Parlimen Islam Hadir Taklimat Khas...Alhamdulilah

KUALA LUMPUR: Satu taklimat khas untuk semua ahli Parlimen beragama Islam berhubung Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 akan diadakan pada Selasa.

Satu notis yang ditandatangani oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyatakan bahawa, ahli-ahli Parlimen dialu-alukan untuk menghadiri taklimat itu yang akan diadakan pada pukul 5 petang di Bilik Taklimat di Parlimen.

RUU itu yang dibentangkan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, bertujuan untuk meningkatkan kuasa mahkamah Syariah bagi mengenakan hukuman yang lebih berat kepada pesalah, kecuali hukuman mati.

Beberapa pihak telah menyuarakan bantahan terhadap RUU ini, menyatakan bahawa pindaan itu akhirnya akan membuka jalan kepada Mahkamah Syariah untuk melaksanakan hukuman hudud.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan, ketika ditemui di lobi Parlimen, mengesahkan kepada The Star bahawa mesyuarat itu akan diadakan pada pukul 5 petang.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana