Rupa-rupanya, 2 jawatan tertinggi & terpenting parti PPBM Bersatu dipegang oleh kroni TS Muhyiddin Yassin.

Dilaporkan bahawa pemimpin parti Mahathir-Muhyiddin telah membuat ramalan bahawa seorang lagi orang kuat parti UMNO bakal dipecat kerana membangkitkan isu 1MDB.

"Saya tak terkejut kalau beliau (Husni) dipecat sebab kita dapat lihat sudah ada kritikan dibuat selepas persoalan itu ditimbulkan. Perkara lain mungkin menyusul," kata Hamidah Osman.

Nampak sangat yang ahli politik PPBM ini tidak faham dengan kronologi pemimpin-pemimpin yang dipecat. Isunya bukan kerana 'membangkitkan isu 1MDB' tetapi asas utamanya ialah apabila mereka bersekongkol dengan parti lawan termasuk parti cauvinis rasis DAP.

Yang kelakarnya ialah Hamidah Osman tidak pula dapat meramalkan isu besar yang telah berlaku dalam parti beliau sendiri. Beliau tidak dapat meramalkan Khairuddin Abu Hassan akan keluar daripada PPBM  berkuat kuasa serta merta.

Lebih mendatangkan persoalan besar ialah Dr Mahathir Mohamad sendiri tidak tahu yang Khairuddin keluar daripada PPBM padahal Khairuddin dilihat sebagai orang fanatik Mahathir.

Malah, Khairuddin Abu Hassan sendiri dilihat tidak berpuas hati dengan politik dalaman PPBM apabila dilaporkan berkata akan mendedahkan sesuatu berkenaan PPBM jika pemimpin PPBM akan menyerang beliau berhubung tindakannya keluar parti.
“Dan dalam isu ini, saya akan membuat kenyataan yang jelas, tetapi saya nak tengok tindak balas PPBM terhadap saya. Kalau mereka (PPBM) serang saya, saya akan buat satu kenyataan balik yang mendalam.
“Kalau mereka (PPBM) menyerang saya, saya nak bagi amaran, saya akan bercakap sesuatu secara panjang lebar,” kata Khairuddin kepada Antarapos.


Baca Lagi...Kat SINI

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana