PROPAGANDA UNTUK NAIKKAN HARGA GAS SUDAH BERMULA...

Ketua Setiausaha KPDNKK telah mengumumkan bahawa berita yang disebarluaskan oleh media-media berbahasa Cina yang kemudian dipungut oleh cai-cai Melayu DAP untuk menakutkan masyarakat pengguna, sekaligus menimbulkan pembelian panik dan implikasi rantaian yang membolehkan mereka mengaut untung besar, sebagai palsu.

Media-media berbahasa Cina kembali mengulangi taktik untuk menimbulkan kepanikan di kalangan masyarakat pengguna sepertimana yang mereka lakukan dalam isu minyak masak, apabila melaporkan kerajaan akan menaikkan harga gas memasak sekaligus akan menyebabkan rakyat semakin marah kepada kerajaan.

Kartel-kartel yang menguasai barangan asas dan keperluan di negara ini tahu apa yang harus mereka lakukan. Dan mereka juga tahu, KPDNKK serta pihak berkuasa tidak akan boleh berbuat apa-apa, sekalipun orang-orang besar kementerian termasuklah Menteri membuat pengumuman yang bercanggah dengan apa yang mereka mahukan.

Penyusutan barangan di pasaran dan kalau mahu, perlu dibeli pada harga lebih tinggi daripada kebiasaan, merupakan senjata yang paling ampuh untuk melawan pihak berkuasa. Pihak berkuasa pula sekadar terkapai-kapai membuat pengumuman di hadapan media dan wartawan. Dan selepas itu, keadaan kembali berpihak kepada kartel.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana