PPBM dan DAP saling perguna sesama sendiri - Tunku Aziz

PETALING JAYA: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan DAP saling mempergunakan sesama sendiri demi meraih sokongan pengundi menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata bekas pemimpin DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim.
 
Ujar Tunku Aziz, PPBM dan DAP akan berbuat apa sahaja untuk meraih undi termasuk menjalin kerjasama dengan musuh ketat mereka suatu ketika dahulu. 
 
"Memang, kerana mereka (sedang) bersama. (Ia) bukan kerana kekuatan prinsip, tetapi masing-masing saling mempergunakan sesama sendiri.
 
"Saya pergunakan kamu, kamu pergunakan saya. Apa yang mereka cari cuma undi, tidak kiralah mereka bekerjasama dengan siapa, asalkan dapat meraih undi. Jadi tiada asas untuk mereka bersama," katanya dalam satu sidang media di Petaling Jaya, hari ini.
 
Beliau berkata demikian mengulas jaminan Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa parti itu bersetuju 'secara langsung' untuk menyertai Pakatan Harapan (PH).
 
Dr Mahathir juga berkata permusuhannya dengan Penasihat DAP, Lim Kit Siang suatu ketika dahulu adalah 'terlalu kecil' jika dibandingkan dengan hasrat Pakatan Harapan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
 
Dr Mahathir berkata demikian ketika sidang media selepas ucaptamanya dalam Konvensyen PH hari ini.
 
Turut sama dalam sidang media itu, Kit Siang, Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Presiden AMANAH, Mohamad Sabu.
 
Mengulas lanjut, Tunku Aziz berkata biarpun Dr Mahathir dan Kit Siang cuba menggambarkan hubungan baik antara mereka, namun ianya kelihatan 'mencurigakan'.
 
"Sekarang pun, Kit Siang dan Mahathir menunjukkan kepada awam mereka bekerjasama, namun mencurigakan.
 
"Dalam hubungan mereka sejak berpuluh tahun, untuk bekerjasama memang susah, tapi untuk agenda politik, tiada masalah," tambahnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana