Percaya Lah!!!! Muhyiddin Hanya Presiden Transit Sahaja

Belum berperang sudah tewas, mungkin itu ungkapan terbaik untuk Parti Pribumi.

Jika ada ahli mereka yang berkata , “usah menyibuk hal parti kami” , maka katakan pada mereka dalam politik hal bertanya harga dandan rambut dan cincin pun orang boleh politikkan, inikan pula hal parti politik.

Semalam telah tersebar luas nama nama mereka yang akan dijerut lehernya oleh DAP melalui jawatan Ahli Majlis Pimpinan tertinggi Parti Pribumi.

Mulai saat dilantik mereka tidak lagi boleh mengutuk DAP kerana mahukan belas kasihan dan sokongan komponen, tetapi walaupun mereka melayu , mereka akan serang habis habisan parti Melayu UMNO. Itu lah nama perjuangan mereka.

Parti Pribumi yang diwujudkan kerana “terpaksa” dan sememang dari awal tiada dalam agenda Tun Mahathir sudah bergelora dan kucar kacir sebelum pun menghadapi gelombang besar.

Apabila “lackey” Mahathir Khairudin mengugut untuk mendedahkan sesuatu apabila tiba waktu, maka nampak jelas di dalamnya sudah pun berbau busuk.

Namun, seperti dijangkakan , Tun Mahathir sememangnya tidak akan melantik Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi Presiden kekal parti Pribumi yang betul betul berfungsi kerana dari awal pun rencana Mahathir hanya mahukan Mukhriz , dan Muhyiddin hanya pelengkap kepada agenda Tun Mahathir.

Tun Mahathir mahu Muhyiddin memainkan peranan Presiden Transit sahaja yang akan umum dan memberi laluan kepada Mukhriz kemudian nanti.

Jika tidak melakukan dengan sukarela , maka akan dilaksana kan “by force”.

Sehingga hari ini, Parti Pribumi masih gagal memberi tahu jumlah keahlian mereka.

Mereka berjanji untuk memberi tahu jumlah keahlian mereka melalui Syed Saddiq pada 4 Oktober lalu. Pada tarikh itu Syed Saddiq berjanji akan mendedahkan jumlah keahlian dalam masa 2 minggu lagi. ( sudah hampir 1 bulan dari tarikh berjanji)

Syed Saddiq sudah pun pulang dari Geneva menghadiri forum memburukkan negara berkenaan korupsi, dan jumlah keahlian tiada dalam agenda Syed Saddiq dalam masa terdekat ini.

Kita boleh membuat andaian bahawa ada masalah mendapatkan ahli untuk Pribumi.

Dikhabarkan ada pemberontakan dari ahli PERKASA yang enggan menjadi barua kepada DAP yang mengakibatkan sebahagian dari mereka enggan menjadi ahli Parti Pribumi , yang ternyata sujud kepada DAP.

Selebih itu, sudah ramai menjadi ahli kepada parti picisan lain seperti PKR dan PAN sebelum ini, maka Parti junior seperti Pribumi sukar untuk mendapat keahlian.

Muhyiddin harus muhasabah diri, sampai bilakah dia harus menjadi Pak turut kepada Tun Mahathir.

Muhyiddin juga harus hentikan dari menjaja isu lapuk 1MDB untuk meraih populariti.

Sampai bilakah Parti pribumi dan Muhyiddin mahu hidup atas isu lapuk?

Satu waktu dulu Chandra Muzaffar keluar dari PKR atas sebab tidak setuju bahawa PKR sentiasa selamanya berfaktorkan “Anwar”.

PKR, pada pendapat Chandra harus “champion” kan hal ehwal rakyat dan mesti menjadi parti bertaraf “Nasional” dan bukan parti yang berpaksi hal “anwar” semata mata, dan akhirnya Chandra pilih jalan keluar dari PKR.

Begitu juga dengan parti Pribumi dan Muhyiddin Yassin, jika mahu masuk ke “main stream” harus ada agenda rakyat dan bukan agenda cerita bahan lapuk “1MDB” selama lamanya.

Rakyat mahu tahu juga hala tuju Parti Pribumi dan bukan mahu tahu kisah 1MDB siang malam.

Tapi, apa pun, satu perkara amat jelas , sedangkan Muhyiddin harus bekerja keras dan bertungkus lumus untuk membentuk struktur Pribumi , timbalannya bertenang sahaja , kerana dia tahu apabila tiba waktu nya, dia akan ambil alih dan Muhyiddin akan diserang dari pelbagai sudut oleh “lackey” ayah nya jika enggan berundur.

Muhyiddin , nyata sekali hanya lah Presiden Transit sahaja, itu selayaknya. Bila kalah PRU14, parti bunga pun akan tutuplah sekali.

Tulisan :
Beruang Biru
BB118, Khamis
3 November 2016

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana