Muktamar... Bersih 5 tidak dibenarkan anjur perhimpunan 19 Nov....BERSIH TAK Boleh DiNasihati..Contoh Lihatlah Sebelum Ini

Polis tidak membenarkan penganjuran Bersih 5.0 yang dirancang diadakan di ibu negara pada 19 November ini sekiranya tidak memenuhi syarat ditetapkan.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainol Samah

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainol Samah berkata, larangan itu bagi mengelak sebarang implikasi keselamatan yang mungkin tercetus sekiranya perhimpunan tersebut diteruskan.

Menurut beliau, apapun, pihak penganjur perlu mendapatkan keizinan daripada pemilik kawasan atau lokasi yang mereka bercadang untuk anjurkan program terbabit.

?“Tetapi sekiranya mereka tidak mendapat kebenaran daripada pemilik kawasan itu, maka kita tidak izinkan perhimpunan diteruskan kerana menyalahi undang-undang,” katanya dalam sidang akhbar Khamis.

Pada Rabu, Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Mohd Amin Nordin Abdul Aziz menegaskan pihaknya tidak mengeluarkan permit kepada Kumpulan Merah mahupun Bersih untuk berhimpun di Dataran Merdeka.

Beliau berkata, permohonan kedua-dua pihak Bersih 2.0 dan Baju Merah 'untuk mengadakan bantahan pada Nov 19 tidak akan diluluskan'.

Mengenai alasan penolakan, Mohd Amin memberitahu kerana "sebab yang sama dengan penolakan sebelum ini".

Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah mengumumkan Khamis lalu bahawa perhimpunan Bersih 5 akan diadakan di Dataran Merdeka.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana