Mudahnyalah umat islam diperdaya....

Semakin ramai umat islam bersusah payah menjauhi islam. Jika diri sendiri yang terhegeh2 menyuakan diri mengharap kasih redha kafir. Mana mungkin saudara saudari mampu menghindar dari tipu daya JARUM HALUS dajal laknat?
Sedangkan DAJAL tidak ambil RASUAH tetapi dajal bagi kita UMPAN supaya kita taat kehendak perintah mereka. Jika dengan kafir laknat inipun sampai hilang akal hilang pedoman mampukah sahabat menghindari halusnya hasutan syaitan?
DAJAL tidak ambil RASUAH. Tapi dajal beri UMPAN.
Dari Huzaifah r.a, dari nabi s.a.w sabdanya:
“Dajal selalu membawa air dan api. Api itu sebenarnya adalah air sejuk, sedangkan air sebenarnya adalah api. Kerana itu waspadalah kamu agar tidak celaka.”
(Hadith Riwayat Muslim)
Usahkan terhegeh2 mengharap kasih sayang redha kafir sedangkan bergurau senda bermanja2 dengan mereka itupun DILARANG ALLAH.
“Janganlah kamu berkata-kata dengan lembut manja (semasa bercakap dengan lelaki asing) kerana yang demikian boleh menimbulkan keinginan orang yang ada penyakit dalam hatinya (menaruh tujuan buruk kepada kamu)”.
(al-Ahzab: Ayat 32)
Rasulullah SAW bersabda,
“Sungguh pahala yang besar bersama ujian yang besar. Apabila Allah mencintai seseorang, Dia memberi ujian kepadanya, siapa yang redha maka Allah redha padanya, dan siapa yang murka maka Allah murka padanya.”

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana