KERANA KEKAYAAN PEMBANTU ZURAIDA, RAMAI NETIZEN TERPAKSA JADI HIPOKRIT

Sebelum menulis tajuk ini, penulis pun meronda ronda melihat pemilik FB yang sentiasa vokal dam membenci sebarang penyelewengan dan sebarang bentuk rasuah.

Rata rata mereka akan menyerang Menteri atau YB YB UMNO dengan sindiran dan kritikan.

Selain itu mereka juga akan copy paste apa apa tulisan atau artikel berkenaan hal hal 1MDB dan apa apa sindiran dari artis artis atau agamawan yang condong kepada mereka.

Perkara belum jelas dan belum sahih pun mereka akan sebarkan kerana sifat condong membenci kerajaan dan UMNO khas nya.

Tetapi sebaik sahaja kisah budak berusia 28 tahun yang menjadi pembantu YB Zuraida PKR tersebar memilki kekayaan luar biasa dengan 3 buah rumah mewah dan hampir 6 buah kereta bernilai jutaan ringgit, mereka yang selalu menjadi hakim FB agak sunyi sedikit untuk memberi hukuman segera kepada budak ini.

Jika kisah 1MDB datang dari pihak fasik dari luar negara, mereka yang tidak bertanya kesahihan nya terus menyebarkan dan copy paste kisah itu dengan segera , tetap bagi hal ini mereka bertukar menjadi orang baik yang mahu bersangka baik dulu dan menunggu nanti nanti tunggu dan lihat.

Jelas sekai sifat hipokrit mereka.

Mereka tidak bersifat begitu jika hal berkenaan 1MDB di beri kepada mereka walaupun kisah nya sangat complicated dan sukar untuk difahami.

Tetapi pada hal yang tersangat “straight forward” seperti memilki harta luar jangka dan melampau dalam masa singkat , mereka bertukjar jadi simpatetik pula.

Jelas warga netizen dalam FB amat bersikap bermuka muka dan paling jelas hipokrasi mereka tersangat menyerlah.

Pada isu kebencian mereka jadi accuser, peguam dan hakim sekali gus.

Pada isu yang tidak berpihak kepada mereka, tiba tiba mereka jadi orang alim yang bersangka baik dan mengambil sikap tunggu dan lihat.

Kehebatan menghidu seperti anjing hilang jika isu itu tidak menyebelahi mereka, kehebatan menghidu dan meneka sambil berandaian cara agak agak tiba tiba muncul jika isu itu berpeihak kepada mereka.

Ini nama nya munafik tahap tertinggi., –Tv14

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana