KDNK Suku Ketiga Malaysia Lebih Baik Dari Singapore. Boleh Capai Kalau PM Korup?

SEBUAH lawan web di Singapore, streettimesreview.com mendedahkan bahawa pencapaian KDNK sukuketiga tahun 2016 Malaysia adalah JAUH lebih baik dari negara berkenaan.  Malaysia mencatat pertumbuhan 4.3% manakala Singapore NEGATIF (-)-4.1%!!

Penulis sengaja ambik sumber dari negara berkenaan sendiri sebab kalau guna sumber kredibel dalam Malaysia kang, Mahathir kata dedak sudah diberikan, kalau ambik sumber portal berita pembangkang atau Sinar Harian, berat sebelah pulak.

Maka tidak hairanlah masa demo Bersih itu hari, ramai cina kuning yang datang ini, perut mereka boroi-boroi belaka.  Waktu rehat tengahari (demo pun ada waktu rehat), majoriti cina kuning makan dalam restoran Insaf – yang kita ‘insaf’ (serik) juga nak membayarnya.

Rupa-rupanya ekonomi negara kita lebih baik dari negara jiran tetangga sebelah, itu yang gemuk dan mampu tu.

Fahamlah kita sekarang kenapa ketika Malaysia mengenakan caj untuk kenderaan Singapore masuk ke Malaysia sebanyak RM 20 atau (Sing Dollar 6 / lebih kurang), ramai di kalangan rakyatnya yang merungut, ekonomi tak berkembang rupanya.

Persoalannya sekarang, bagaimana ini boleh dicapai kalau Perdana Menteri kita, kerajaan kita korup dan rasuah seperti mana dakwaan Bersih dan Pakatan pembangkang yang diketuai DAP (Mahathir hanya ikonnya saja)?  Pasal kerajaan kita bersih dan diurus dengan baiklah maka pencapaian ini mampu dicapai.

Kena ingat ni macai sekelian, sejak 7 tahun jadi Perdana Menteri negara ini, Datuk Seri Najib Tun Razak belum pernah jerumuskan negara ni dalam kancah kemelesetan ekonomi lagi tau, bandi Mahathir 2 kali buat negara hampir bankrap (1986 dan 1997).

Ini (KDNK) yang sebenarnya jadi rujukan nak tahu ekonomi berkembang ke tidak.  Bukan sebab satu hospital kurangkan bajet atau satu sekolah kenakan bayaran itu dan ini untuk kata kerajaan tidak ada duit.

Tapi iyelah, sokong pembangkang sama juga maksudnya dengan tidak cerdik.  Puak puak ini macam katak duduk bawah tempurung, mana tahu kalau kita cakap benda benda level tinggi sikit macam ini.

Kalau cerdik sangat, tidaklah sokong Bersih yang akhirnya tidak mencapai apa-apa hasil melainkan menyusahkan orang ramai dan penat badan sendiri saja.
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment