Hentikan Perbincangan Dengan Presiden PAS – Desak MPT PKR

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PKR, Latheefa Koya mendesak agar dihentikan perbincangan dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana Presiden PAS itu didakwa telah menolak untuk menyokong perhimpunan BERSIH 4 Sabtu lalu.

“Jangan dipermainkan atas konon nama agama. Ini mainan politik yang jahat. Si Hadi tak sanggup beri sokongan untuk pilihanraya yang bebas dan adil.

“Apa lagi nak bincang ?,”kata Latheefa menerusi Facebook semalam.

Menurut portal pro PAN, Malaysia Dateline gesaan Latheefa supaya menghentikan perbincangan itu bukan hanya kepada Presiden PAS, malah juga untuk  PAS secara umumnya.

Latheefa yang juga peguam Anwar Ibrahim dalam kes liwat II membuat kenyataan itu sebagai menyelar tindakan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memanggil semua ahli Parlimen beragama Islam untuk diberi taklimat berkenaan usul Rang Undang-undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) atau Akta 355 yang bakal dibentang oleh Abdul Hadi esok.

“Saya betul-betul tak faham sesetengah ahli-ahli Parlimen dari kalangan pembangkang kita yang cepat-cepat bersetuju dan bergegas untuk berjumpa dengan si Zahid Hamidi ni. Konon nak bincang berkenaan RUU.

“Menteri ni yang bertanggungjawab terhadap penahanan Maria Chin. Bertanggungjawab atas PDRM. Bertanggungjawab keadaan penjara DSAI.Dia tak buat apa pun.

“Hanya semata-mata sebab dia jemput – kena pergi ke ? Tak bijak langsung. Kenapa seorang Ahli Parlimen UMNO dok sibuk nak bincang RUU yang dibawa oleh PAS? Apa agenda ? Kenapa tiba-tiba nak jumpa?,” soalnya bertubi-tubi dengan penuh emosional.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana