DAP 'warning' PAS... Jangan main-main..PAS Masih tak sedar diri lagi nampaknya

Jangan mimpilah PAS nak dapatkan kuasa jika PH akan menang...PAS hanya dijadikan kambing hitam saja.LEbih leboh lagi dengan adanya geng MADEY...lagi lah. 

Tindakan PAS yang u-turn dan mengatakan sedia untuk berkerjasama dengan pembangkang untuk memastikan pertandingan satu lawan satu mendapat reaksi DAP.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang memberi amaran kepada PAS supaya tidak mempergunakan konsep satu lawan satu pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) sebagai agenda mereka dalam memberi ugutan kepada UMNO.

Menurut Lim Kit Siang selepas Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 yang mahu dibentangkan PAS pada sesi Parlimen kali ini dilaporkan tidak sempat untuk dibahaskan.

"Harap tidak ada yang cuba bermain. Saya harap mereka tidak hantar mesej itu kepada UMNO apabila mereka tidak sokong RUU Akta 355, mereka cuba bermain dengan menghantar mesej kepada Najib, biarkan mereka jelaskan apa niat mereka," katanya di sidang media Dewan Rakyat, Khamis.

Malah ditanya kesediaan DAP untuk menjalinkan kerjasama dengan PAS sekali lagi dalam memastikan pertandingan satu lawan satu tetap wujud, Kit Siang bagaimanpun berkata partinya akan mengkaji dahulu 'keikhlasan' PAS berdasarkan kenyataan Mursyidul Amnya, semalam.

"Kami telah digambarkan sebagai orang jahat, musuh Islam jadi kami perlu kaji terlebih dahulu kenyataan itu.

"Kami semua terbuka untuk bertanding satu lawan satu melawan BN, itu pendirian DAP," tegas Ahli Parlimen Gelang Patah itu lagi.

Semalam Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi amaran supaya tidak mengacau 'rumah tangga' PAS, yang membayangkan parti itu tidak akan berkompromi dalam isu agihan kerusi tradisi milik mereka.

Reaksi Hadi itu diberikan sebagai menjawab kenyataan Mursyidul Amnya, Hashim Jasin yang berkata PAS bersetuju dengan konsep satu lawan satu sebagaimana yang diharapkan pembangkang untuk menentang UMNO-BN dalam PRU14 akan datang.

Hashim juga menambah kesediaan PAS itu mungkin memberi gambaran positif kepada pembangkang namun ia terpulang kepada budi bicara rakan-rakan parti pembangkang yang lain.

PAS sebelum ini mengambil pendirian bersedia dengan sebarang kemungkinan dalam PRU14 kelak, termasuk situasi pertandingan tiga penjuru antara Umno-BN dan PH.

Ini kerana PAS tidak lagi menjadi sebahagian komponen dalam gabungan itu selepas terkuburnya Pakatan Rakyat (PR) tahun lalu akibat perbalahan berterusan dengan DAP bersabit isu hudud.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana