Begitu Mudah Mahathir Menipu Pakatun

Apabila Mahathir melancarkan Kempen Anti-Najib beliau (ANC) pada Januari tahun lepas, beliau berkata pertama dia hanya mahu untuk menggulingkan Perdana Menteri dan adalah terlalu awal untuk bercakap mengenai penggantinya. Walaupun Muhyiddin menjadi nombor dua, Mahathir enggan menamakan beliau sebagai pengganti. Baru-baru ini Mahathir berkata Muhyiddin adalah pengganti – tetapi kemudian mengubah fikiran dan, sekali lagi, berkata ia adalah terlalu awal untuk menamakan pengganti. Sekarang Mahathir namakan Anwar sebagai pengganti.

Semalam, Joceline Tan mengulas mengenai satu kejutan yang tidak disangka apabila Mahathir mengeluarkan kenyataan tentang kedudukan Anwar di dalam artikelnya bertajuk ‘Pergolakan Politik Dalam Pakatan’, yang anda boleh bacanya di bawah. Apa yang paling mengejutkan ialah selepas menolak Anwar sebagai pengganti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk sekian lama, Mahathir tiba-tiba berkempen untuk pembebasan Anwar dari penjara.

Apa yang lebih menarik tentang sokongan Mahathir untuk membebaskan Anwar ialah beliau tidak menyatakan sama ada ini adalah kerana dia berpendapat bahawa Anwar tidak bersalah daripada jenayah liwat. Saya rasa selepas mengatakan selama 18 tahun bahawa Anwar adalah ‘peliwat’ (dia mungkin bermakna peliwat), adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri, telah mengadakan hubungan seks dengan kanak-kanak lelaki, lelaki, pelacur dan isteri orang, Mahathir tidak boleh berpaling sekarang dan berkata beliau percaya Anwar tidak bersalah.

Mahathir juga tidak menjelaskan sama ada beliau berkempen untuk pembebasan Anwar kerana dia percaya bahawa mahkamah telah korup dan para hakim disogok untuk mensabitkan Anwar dan menjatuhkan hukuman penjara selama lima tahun. Jika mahkamah melakukan perkara yang betul dengan memenjarakan beliau maka tidak ada justifikasi untuk berkempen untuk pembebasan Anwar. Hanya jika mahkamah adalah salah dan hanya jika Anwar dizalimi telah disabitkan akan ada justifikasi untuk berkempen untuk pembebasannya.

Baca Lagi SUMBER KAT SINI

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana