Ungkapan 'Nazi' Mahathir yang menjelikkan...

Kejayaan lawatan kerja Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, ke Jerman minggu ini membuktikan betapa tersasarnya dakwaan Tun Mahathir Mohamad kononnya Malaysia menuju kegagalan.

Mungkin untuk menutup rasa malu itu, serangan Dr Mahathir kini semakin menjelikkan.

Beliau bukan sama membandingkan Perdana Menteri dan semua yang berada dalam Kerajaan sebagai Nazi, tetapi melakukannya ketika Perdana Menteri berada di Jerman.

Jerman telah menebus masa silamnya dan membina demokrasi yang menjadi contoh kepada banyak pihak.

Justeru, tidak wajar untuk menghina sebuah negara dan mengungkit segala sejarah lampaunya yang memeritkan semata-mata untuk mendapat kelebihan politik.

Sekali lagi, Dr Mahathir menunjukkan beliau bukan negarawan, tetapi mengaibkan Malaysia. Kenyataannya semakin terdesak dan tidak waras.

Adalah amat memalukan melihat seorang bekas Perdana Menteri memusnahkan legasi sendiri dan mendedahkan dirinya sebagai seorang yang kecewa dan pendendam.

Beliau marah kerana perancangannya gagal untuk mengguling Kerajaan yang dipilih secara demokratik supaya anaknya dapat menjadi Perdana Menteri.

Baik bekas Perdana Menteri mahu pun yang masih memegang jawatan, mereka tidak sewajarnya berada dalam kancah politik picisan.

Bagaimanapun, Dr Mahathir kelihatan berasa amat selesa berada di situ.

Mujurlah Dr Mahathir tidak lagi memimpin Malaysia. Beliau menimbulkan kebencian dan menyinggung banyak perasaan di Jerman - negara yang membawa kumpulan pelabur Eropah terbesar ke Malaysia tahun lalu.

Pelaburan keseluruhan Jerman bernilai AS$11.4 bilion. Perdana Menteri Malaysia menjadi tetamu kehormat Canselor Angela Merkel, bersama berusaha ke arah meningkatkan kepentingan ekonomi dan keselamatan Malaysia serta rakyatnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana