SURAT TUNJUK SEBAB: IBUBAPA SYAFIQAH MENGAMOK CARI MARIA, RAFIZI LARI, SYAFIQAH MENANGIS

Universiti Malaya Beri Surat Tunjuk Sebab Kepada Anis Syafiqah

Berani buat berani tanggung dik. Itu hari bukan main licik lagi kau ye. Sekarang kau tahulah tinggi rendahnya langit, Mak bapak hantar belajar di Universiti bukannya nak melalak di jalanraya. Kesian mak bapak kau.
Universiti Malaya telah memberi surat tunjuk sebab kepada pelajarnya, Anis Syafiqah Md Yusof.
Surat bertarikh 12 Oktober menyebut pelajar Fakulti Bahasa dan Lingustik itu telah menjalankan aktiviti di luar kampus yang merosakkan nama baik universiti.

Anis Syafiqah dituduh telah menyertai satu perhimpunan TangkapMO1 di hadapan pasar raya Sogo pada 27 Ogos jam 2.00 petang dan akibat perbuatannya itu dia telah disoal siasat oleh pihak polis.
“Sehubungan itu, saudari diminta untuk memberi jawapan kepada surat tunjuk sebab ini untuk menjustifikasi tindakan yang telah dibuat oleh saudari sepertimana di atas.

“Surat jawapan itu hendaklah dikemukakan kepada pejabat Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) dalam masa tujuh hari daripada tarikh penerimaan surat ini.
“Kegagalan saudari dalam mengemukakan surat jawapan tersbut dalam masa yang ditetapkan boleh mengakibatkan saudari dikenakan tindakan tatatertib,” kenyataan surat dari pihak UM dipetik.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana