Pembangkang Gila Kuasa, Terus Desak Raja-Raja Melayu

 SIKAP pembangkang yang gila kuasa bukan lagi rahsia. Mereka bukan setakat gila kuasa malahan sanggup menggunakan bermacam-macam cara “kotor” dalam cubaan untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional yang dipilih oleh rakyat.

Baru-baru ini Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar dalam satu kenyataan berkata Majlis Raja-Raja boleh menyatakan hilang kepercayaan terhadap Datuk Seri Najib Razak.

Mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu ke-242 dijangka mendapat perhatian susulan pemilihan Yang di-Pertuan Agong yang baru. Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, hari ini mempengerusikan Mesyuarat Majlis Raja-Raja Ke-242 di Istana Negara di sini. Mesyuarat selama tiga hari itu dihadiri semua Raja Melayu dengan diiringi Menteri Besar masing-masing.

Gesaan Mahfuz Omar supaya Majlis Raja-Raja campur tangan dalam mendesak perdana menteri berundur jelas menunjukkan bahawa beliau ‘gila kuasa’. Pihak yang tidak berpuas hati dengan perdana menteri sepatutnya menunggu sehingga pilihan raya umum akan datang.

Sebelum ini, Yang di-Pertuan Agong telah menyatakan yang baginda enggan campur tangan mengenai urusan kerajaan yang dipilih oleh rakyat. Baginda bertitah sedemikian apabila bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bertemu (baginda) di Alor Setar.

Majlis Raja-Raja pun tidak akan campur tangan kerana Majlis Raja-raja tahu bagaimana undang-undang dan perlembagaan berfungsi. Malaysia merupakan negara raja berperlembagaan. Kita tetap patuh pada perlembagaan yang ada.

Tindakan pembangkang yang berterusan menganggu pentadbiran negara dengan serangan, asakan, desakan, fitnah dan sebagainya hanya mengundang bencana kepada negara. Musuh-musuh negara akan mengambil kesempatan ini untuk melukut di tepi gantang.

Namun perkara ini tidak pernah dipertimbangkan oleh pembangkang yang berterusan membuat kerosakan di dalam dan di luar negara. Manusia jadi hilang maruah apabila mereka “gila kuasa”

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana