Nak Tahu Siapa Hiler, Tgklah Cara Mana Mahathir Selesai Isu Bakal PM Ni Nanti

CUBAAN Mahathir mengaitkan Datuk Sri Najib Tun Razak dengan Hitler semasa dalam lawatan beliau ke Jerman beberapa hari lepas, ternyata tidak mendapat sambutan dari sesiapa pun, melainkan para penyembahnya – jenis yang kalau dia tengah berjogging telanjang pun, puak ini akan hulur air minta teruskan (bukan nak suruh balik rumah pakai baju).

Mana logik orang baik seperti Najib yang tidak pernah memenjarakan sesiapa dibawah ISA, mahupun mengarahkan serangan ke atas orang kampung seperti di Memali dan sebagainya, nak dikaitkan dengan contoh yang zalim dan kejam seperti Hitler?

Najib pun nampak tak terganggu dengan label syok sendiri Mahathir itu dan buktinya bila beliau berjaya membawa balik berbilion nilai pelaburan dari Jerman ke Malaysia hasil dari lawatan tersebut.

Sebaliknya, pembangkang yang sedang cuba-cuba nak merasa apa seronoknya bekerjasama dengan Mahathir ini, bersiap sedia sajalah untuk merasa sendiri cengkaman kuku besi orang yang pernah mereka gelar sebagai Firaun itu.  Dulu nampak dari jauh saja dah terasa peritnya, sekarang bila dah sebelah menyebelah, tahulah nasib.

Yang penting, belum apa-apa pembangkang dah merasa sikap gila kuasa Mahathir.  Asal dulu Mahathir kata TAK KISAH SIAPA PUN YANG JADI PERDANA MENTERI. sekarang belum apa apa pun lagi, sudah mula menunjukkan belang sebenar dengan mahu orang pilihannya sendiri – Muhyiddin, menjadi Perdana Menteri.  Mahathir barulah sekarang melawan kerajaan berbanding pembangkang yang dah berpuluh-puluh tahun lawan kerajaan.

Senang-senang macam itu saja Mahathir ketepikan semua orang dan letak orang dia jadi Perdana Menteri?

Reaksi balas pemimpin pembangkang dari PKR, DAP dan PAN menunjukkan bahawa mereka tidak dimaklujmkan terlebih dahulu mengenai perkara tersebut dan ia tidaklah mengejutkan kerana memang itulah Mahathir dari dulu pun, main langgar ikut suka dia nak buat apa, asasnya My Way or No Way At All.

Berkait dengan tajuk artikel ini, nak tengok siapa sebenarnya Hitler, rakyat tengok saja perkembangan seterusnya dalam isu siapa patut jadi Perdana Menteri KALAU pembangkang yang diketuai Mahathir ini menang PRU14.
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment