Muhyiddin minta PAS beri kerusi tradisi pada PPBM...Jangan Mimpilah Midin

KEMAMAN: Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta PAS menyerahkan beberapa kerusi tradisi parti itu kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), akan datang.

Bagaimanapun PPBM menuntut kerusi yang gagal dimenangi PAS pada pilihan raya umum yang lepas.

"Lepas ini saya nak beri amaran pada PAS, kalau ada kerusi-kerusi PAS...boleh bagi pada BERSATU (PPBM) berilah. Bukan bagi yang dah ada (menang), yang dah menang itu, menanglah tak usah kacau.

"Tapi bagi yang mana PAS tanding tapi kalah, Umno menang. Yang itu bagi kita cabar. Kalau letak BERSATU (PPBM), InsyaAllah, boleh menang," ujarnya ketika berceramah di Himpunan Harapan Semua, PAS Ganti Umno (PGU) HARAP 3.4, di Kemensik, Kemaman, Terengganu, malam tadi.    

Muhyiddin malam tadi buat pertama kalinya tampil di atas pentas ceramah PAS memberitahu, dirinya mewakili PPBM sudah mengadakan beberapa pertemuan dengan pemimpin PAS dan berbincang mengenai usaha ke arah kerjasama dengan parti itu pada pilihan raya akan datang.

Ujarnya, pertemuan itu amat positif dan tidak menolak hasrat untuk pakatan pembangkang menjamin pertandingan satu lawan satu pilihan raya akan datang, menjadi kenyataan.

"Sebelum saya gerakkan BERSATU (PPBM), saya runding dua kali dengan Datuk Mustafa Ali (Pengarah Pilihan Raya PAS). Saya jumpa dengan (Datuk) Tuan Ibrahim Tuan Man (Timbalan Presien PAS) dan saya juga berunding Tuan Guru Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, beberapa minggu lepas.

"Saya rasa peringkat pertama pertemuan antara BERSATU (PPBM) dengan PAS jelas terbukti minat untuk bersama-sama bergabung dalam satu pakatan untuk tentukan banyak kawasan yang bakal kita tandingi adalah 'satu lawan satu'," Ujar Muhyiddin.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana