Maria Chin Fail Saman Terhadap Jamal Yunos...Kita Tengok Lah Nanti Apa AKan Jadi

KUALA LUMPUR: Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah memfailkan saman terhadap ahli politik, Datuk Jamal Md Yunos kerana didakwa membayangkan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil itu sebagai ejen kumpulan militan IS.

Pada 28 September lalu, Maria mendakwa Jamal melontar kata-kata berbaur fitnah terhadap Bersih pada sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Maria berkata Jamal yang juga Pengerusi Gabungan NGO-NGO Malaysia dan Ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu pada 4 Oktober lalu sekali lagi melemparkan kenyataan fitnah terhadap Bersih pada sidang media di perkarangan Ibu Pejabat Balai Polis Bukit Aman.

Beliau berkata kenyataan itu disiarkan oleh media cetak dan pelbagai portal berita dalam talian.

Bercakap kepada pemberita di sini selepas memfailkan saman di pejabat pendaftar sivil Mahkamah Tinggi, peguam utamanya, N. Surendran mendakwa kata-kata yang dilemparkan Jamal didakwa memfitnah Maria kerana beliau adalah pengerusi Bersih.

"Menuduh Bersih dengan dakwaan serius itu, ia adalah fitnah terhadap beliau.

"Kami akan menyoalnya (Jamal) dan mendedahkan dakwaan terhadap anak guam kami adalah pembohongan semata-mata," kata Surendran.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana