Dari Terlajak Laris Kepada Terlajak bohong...Kan Dak Kena Taruk Oleh Citizen

Saya ada terbaca kenyataan Dato’ Aliff Syukri Terlajak Laris berkenaan dia ada dtg ke Australia dan tengok ramai Melayu diAustralia merempat buat kerja buruh kasar…

Sepanjang 36 tahun saya di Australia, ada segelintir org melayu dari Christmas Island dan Cocos Island buat kerja buruh kasar sebab mereka datang dari kepulauan itu zaman 40’an,. 50’an dan 60’an.

Dan disekitar tahun 80’an mereka di suruh pilih untuk balik kenegara asal atau tinggal ditanah besar Australia dan separuh pilih balik ke negara asal iaitu Malaysia, Indonesia, Singapura dan separuh berhijrah ke Perth dan diberi visa penduduk tetap untuk bermastautin di Perth. Golongan ini memang tiada pelajaran tinggi dan golongan ini dah tua pun sekarang dan anak cucu mereka dah tak jadi buruh kasar…

Yang ada sekarang ini dimana mana adalah immigrant dari negara lain termasuk singapura, negara Asean, Asia Barat dan Eropah yg banyak jadi buruh kasar dan kebanyakkannya students dan dtg belajar dgn visa pelajar.

Hanya beberapa kerat anak Malaysia yg guna student visa yg kerja part time atau casual kerja sebagai waiter atau waitress di restaurants atau jadi driver (food deliveries)…Yang paling kehidupan mudah dirantau anak anak orang Malaysia yg belajar sama ada ditanggung keluarga atau sponsored by Malaysian Government

Rakyat Malaysia macam saya yg duduk beranak pinak diAustralia ini, saya belum jumpa yg jadi buruh kasar dan anak anak saya pun semua kerja yg cemerlang dan terbilang sebab semua kelulusan university tempatan dan saya pun tidak kerja jadi buruh kasar sebab saya boss pada orang putih…

Rakyat Malaysia yg tinggal menetap terus di Australia mungkin hanya 0.000001 percent. Sesiapa orang Malaysia yg melancung dan nak menghina orang Malaysia sendiri dan menjatuhkan maruah orang Malaysia, jika dia ada business…duit saya akan saya haramkan membeli products mereka…

Jahanamlah business kamu Dato’ Aliff Syukri kerana memfitnah dan tidak tahu bersyukur…inshaaAllah!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana