BOON POH KATA PRU TIDAK BERSIH, TETAPI BAGAMANA DIA BOLEH MENANG BESAR ?

“Ini adalah Phee Boon Poh aka Mr So What, Exco Kerajaan Negeri DAP Pulau Pinang sedang mengedar risalah kempen Bersih 5.0.

Jika Pilihan Raya Umum (PRU) tidak bersih bagaimana DAP boleh menang dan kekal memerintah di Pulau Pinang pada PRU 13, soal Azizi Safar, Pengerusi Jawatankuasa Khas Perancangan Strategik UMNO Bahagian Kepala.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Phee Boon Poh mengedar risalah BERSIH 5 kononnya pilihan raya tidak bersih sedangkan dia sendiri menang di Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Puyu, Pulau Pinang.

“Di Pulau Pinang, DAP menang 19 kerusi DUN manakala PKR menang 10 dan PAS 1. Pakatan Rakyat telah menang 30 dari 40 kerusi DUN dalam Pilihanraya yang mereka dakwa tidak bersih.
“Jika benar pilihanraya tidak bersih, bolehkah DAP dan PKR menang dengan jumlah kerusi begitu banyak dan jumlah undi yang besar?,”

Tambahnya, BERSIH 5 mendakwa pihak mereka ‘non partisan’ (tidak berpihak kepada mana-mana parti politik), namun persoalannya kenapa pula ADUN DAP itu yang mengedarkan risalah BERSIH.
“Bersih 5.0 adalah non partisan… tidak menyebelahi mana-mana parti politik”… kata depa lah … hangpa fikir lah sendiri.

“Hanya mereka yang tidak familiar dengan proses pilihanraya percaya manipulasi undi dalam pilihan raya boleh berlaku,”katanya lagi

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana