MAdey...MAdey Malu Lah!!!! Agong Tolak Deklarasi Rakyat - Najib

PETALING JAYA: Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah tidak mencampuri usaha yang dibuat Tun Dr Mahathir Mohamad bagi menggulingkan Datuk Seri Najib Tun Razak melalui Deklarasi Rakyat.

Perdana Menteri menerusi kenyataan empat perenggan pada Rabu malam berkata, Tuanku Abdul Halim mengambil maklum mengenai perkara yang dibangkitkan Dr Mahathir menerusi pertemuan yang diadakan pada 16 September lalu.

“Saya telah dimaklumkan oleh Tuanku Abdul Halim yang baginda menerima menghadap Dr Mahathir di Istana Bukit Malut di Langkawi pada minggu lepas.

“Walau bagaimanapun, Yang di-Pertuan Agong turut menjelaskan kepada Dr Mahathir bahawa baginda tidak boleh mencampuri usaha yang dibuat oleh Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

“Ini kerana deklarasi yang dibuat oleh PPBM adalah tidak mengikut Perlembagaan. Sebarang tindakan sepatutnya diuruskan menurut amalan lazim iaitu melalui Parlimen dan sistem pilihan raya bagi rakyat membuat keputusan,” katanya.

Dr Mahathir melancarkan Deklarasi Rakyat pada 4 Mac lalu selepas bekerjasama dengan tokoh-tokoh politik utama dan pemimpin masyarakat sivil untuk menyingkirkan Najib.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana