Alamakkkk!!! Lebih 1 Juta Tonton 'Jaga-Jaga' Kerana 'Abang Bomba I Love You'

PETALING JAYA: Penyanyi dan pelakon Amira Othman tidak menyangka muzik video single terbaharunya berjudul Jaga-Jaga melepasi angka sejuta tontonan hanya selepas 10 hari dimuat naik di laman YouTube.

Amira atau nama sebenarnya, Nadia Amira Othman, 23, berkata, kejayaan itu disifatkan memori manis buatnya kerana ia adalah hasil daripada kesabaran dan usaha mencipta nama dalam industri hiburan selepas berakhirnya program Akademi Fantasia 2013.

"Kejayaan itu juga adalah berkat doa ibu bapa yang tidak henti-henti menyokong walaupun pernah satu tahap saya rasa ingin mengundurkan diri daripada industri seni.

"Tetapi ini adalah hikmah berkat daripada kesabaran dan usaha yang pada akhirnya membuahkan hasil.

"Alhamdulillah peminat menerima Jaga-Jaga dengan baik dan angkat sejuta dalam tempoh 10 hari itu adalah usaha dan sokongan mereka," katanya kepada mStar Online ketika dihubungi pada Isnin.

Jaga-Jaga hasil ciptaan Ezra Kong, Ayden Aki dan Faizul Sany turut dijadikan lagu tema (OST) drama bersiri Abang Bomba I Love You yang turut menampilkan Amira dan Hisyam Hamid.

Manakala muzik video adalah hasil arahan Salahuddin Sharif yang menjalani penggambaran selama dua hari di Melaka.

Dalam pada itu, Amira turut mengakui penerimaan baik Jaga-Jaga adalah disebabkan pengaruh drama bersiri berkenaan yang ketika ini sedang ditayangkan di Astro Ria.

Kata Amira, ia secara tidak langsung mempromosikan lagu berkenaan sekali gus membuatkan peminat membuat carian di YouTube sehingga mendapat tontonan yang tinggi dalam tempoh singkat.

"Tidak dinafikan Abang Bomba I Love You memang banyak membantu dari segi promosi dan Alhamdulillah ia semakin mendapat tempat di hati pendengar.

"Penerimaan baik ini juga membuatkan saya lebih bersemangat untuk tampil dengan lagu lain selepas ini," ujarnya.

Sementara itu, bercakap mengenai bidang lakonan, Amira berkata, dia bersyukur penampilan sulungnya dalam drama bersiri berkenaan telah membuka lebih banyak ruang apabila mula mendapat beberapa tawaran lain.

Bagaimanapun kata Amira, selepas penggambaran Abang Bomba I Love You tamat, dia ingin berehat seketika bagi mempromosikan Jaga-Jaga dengan lebih meluas.

"Sehingga sekarang saya tidak sempat lagi buat promosi Jaga-Jaga dan Insya-Allah selepas ini saya akan fokus kepada single terbaharu saya.

"Tentang lakonan, Alhamdulillah ada beberapa tawaran lain walaupun saya sangat baharu dalam lakonan tetapi mungkin saya berehat sebentar untuk tumpu pada nyanyian," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana