6 FAKTA YANG SUKAR PROTUN DAN ANTI NAJIB TELAN…

FAKTA YANG SUKAR PROTONG & PUAK ANTI-NAJIB NAK TELAN…

1. Aset yang mahu disita DOJ melibatkan pecah amanah dua pegawai atasan IPIC & AABAR yang telah dipecat/diarah meletakkan jawatan – Khadem Al Qubaisy & Badawy Al Husseiny.

2. Penglibatan Riza Aziz & Jho Low cuma penyedap cerita dalam laporan ANC, untuk membawa penglibatan 1MDB, seterusnya mengheret MO1/DSN sekali dalam kes ini [objektif numero-uno ANC].

3. Jikapun terbukti di mahkamah Riza & JLow terlibat dalam pembelian aset tersebut bersama Khadem & Badawy, mereka tiada jawatan/kepentingan dalam 1MDB dan seperti laporan PAC, tiada wang 1MDB yang hilang/dicuri.

4. USAG Loretta Lynch sebut mahu pulangkan hasil jualan aset kepada 1MDB/Malaysia, patutkah 1MDB terima duit yg bukan milik mereka, bukan dicuri dari mereka?? sedangkan IPIC/AABAR sebuah syarikat di UAE… kenapa tidak pulangkan kepada UAE??

5. Kerana Inisiatif Pemulangan Aset Kleptokrasi di bawah DOJ tidak melibatkan negara-negara monarki seperti UAE. Kalau kacau urusan kewangan negara-negara monarki, AS sengaja mencari bala. [protong sila baca beza definisi KLEPTOKRASI & MONARKI]

6. Sebab lainnya, Loretta dilobi cuma untuk membawa penglibatan MO1/DSN & Malaysia dalam kes ini, bukan UAE… sebagai langkah terakhir ANC mendesak DSN meletakkan jawatan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana