Rakyat Sudah Nampak Siapakah Mereka ini!!!!Pemecatan Muhyiddin dan Mukhriz tak jejaskan Umno - MUBARAK

SHAH ALAM: Pemecatan dua pemimpin Umno daripada parti itu tidak memberi kesan kepada ahli-ahlinya jika mereka menghayati perjuangan politik Umno yang sebenar.

Itu ditegaskan oleh Presiden Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak), Tan Sri Abdul Aziz Rahman apabila diminta mengulas pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir daripada Umno, berkuatkuasa semalam.

"Kerana jelas kedua-dua individu ini memihak kepada parti-parti lawan yang menentang Umno. Maka saya tidak nampak bagaimana (sokongan) ahli-ahli tulen dapat dipesongkan," katanya kepada Antarapos, hari ini.

Majlis Tertinggi (MT) Umno semalam memecat timbalan presiden dan bekas Menteri Besar Kedah itu selepas melanggar disiplin parti dengan mengeluarkan kenyataan yang memalukan Umno dan menyerang pimpinan tertingginya.

Pemecatan itu diumumkan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak selepas mempengerusikan Mesyuarat MT Umno, petang Jumaat.

Ujar Najib, tindakan itu juga diambil melihat kepada 'kemesraan' Muhyiddin dan Mukhriz di atas pentas pembangkang dengan mengkritik isu 1Malaysian Development Berhad (1MDB) dan sokongan mereka terhadap Deklarasi Rakyat yang didokong Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dalam pada itu Abdul Aziz berpendapat, soal kesetiaan dua pemimpin berkenaan menjadi persoalan besar dalam Umno memandangkan parti telah memberi masa yang secukupnya kepada mereka.

"Kita merasakan terlalu lama kepimpinan Umno bersabar. Dan pada masa yang sama beri peluang kepada Muhyiddin dan Mukhriz untuk menyertai (kembali) kepimpinan tanpa menimbulkan masalah percanggahan perjuangan.

"Jelas menunjukkan seorang yang berpaling-tadah dalam perjuangan dengan membantu kempen parti lawan. Perkara sebegini tak boleh dibiarkan begitu sahaja dan tindakan terpaksa diambil untuk memecat mereka," ujarnya lagi.

Selain Muhyiddin dan Mukhriz, turut dikenakan tindakan daripada parti adalah Naib Presiden Umno, Datuk Seri Shafie Apdal.

Beliau bagaimanapun hanya digantung jawatan sehingga laporan jawatakuasa disiplin diterima, walaupun turut sama mengeluarkan kenyataan lantang berkenaan 1MDB.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana