Panassss!!! Dakwaan Rasuah: Rafizi Lapor SPRM Isnin Depan

PETALING JAYA: Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli akan membuat laporan mengenai dakwaan rasuah dalam kerajaan Selangor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) susulan keputusan presiden parti dan biro politik.

Rafizi yang juga Ahli Parlimen Pandan dalam satu kenyataan pada Khamis berkata laporan tersebut akan dibuat di pejabat SPRM, Putrajaya kira-kira 11.30 pagi Isnin depan.

Susulan mesyuarat biro politik PKR, Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengarahkan Rafizi untuk mengemukakan semua bukti berhubung dakwaan permintaan wang dan perempuan untuk berurusan dengan kerajaan Selangor yang dibangkitkan sebelum ini kepada SPRM.

"Keputusan itu adalah hadiah terbaik kepada peringatan Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini supaya pimpinan dan anggota parti tidak menyimpang dari niat dan matlamat asal perjuangan reformasi," katanya.

Rafizi mengakui beliau menulis dalam ruang sembang berkumpulan aplikasi WhatsApp mengenai kejadian rasuah wang dan seks membabitkan kerajaan Selangor.

Dalam kenyataan itu, Rafizi turut menafikan dakwaan bahawa beliau 'dibeli' Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Umno untuk mensabotaj PKR yang akan membolehkan beliau melarikan diri daripada pelbagai dakwaan di mahkamah yang sedang hadapinya.

Rafizi berkata oleh sebab itu beliau menyerahkan dulu kepada keputusan Presiden dan Biro Politik untuk menentukan sama ada boleh melaporkan aduan salah laku terus kepada pihak berkuasa seperti SPRM.

“Keputusan itu saya buat dengan mengambil kira rencam pandangan mengenai isu ini dan jika tidak berhati-hati, niat baik saya untuk saling ingat mengingati akan bertukar menjadi polemik politik yang boleh merenggangkan lagi kebersamaan di dalam parti,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana