NGO R cuba perangkap TSMY dengan menyuruh sign plaq Tuntutan Royalti Minyak Kelantan

Tapi kenapa NGO ini hanya tumpu pada Tuntutan Royalti Minyak sahaja sebaliknya kenapa senyap dengan perbagai lagi royalti hasil bumi Kelantan ??

Seperti Manganese, Feldspar, Leak, Bijih Timah, Emas, Barite, Lempong Bebola, Celina dan macam-macam lagi sumber mineral Kelantan yang tiada dinegeri lain tapi ada dinegeri kita termasuk juga jenis tananam dan batuan.

Tapi adakah rakyat tahu dan pernah diberitahu berapa hasil pendapatnya serta kemana diguna dari hasil semua itu ?

Dan sejauhmana ianya dijadikan manafaat sebagai sumber ekonomi dan pendapatan rakyat ataupun dapat mewujubkan peluang kerja ?

Serta berapa buah kilang-kilang telah berjaya diujubkan ?

Dan selain itu setahu saya agak banyak pajakan melombong telah diluluskan dan dikeluarkan tapi berapa kerat lombong-lombong tersebut yang beroperasi ?

Atau Kerajaan Kelantan hanya tahu meluluskannya sahaja sebaliknya semua itu tanpa buat semakan kesahihan laporan pra carigali atau pra kebolehlaksanaan yang dibuat oleh konsultan perlombongan yg dilantik oleh pemohon pajakan melombong ?

Rakyat perlu diberitahu, atau NGO R lebih suka kepada perkara yang mengelirukan yang akhirnya mampu menimbulkan kemarahan rakyat dan timbulnya pergaduhan dikalangan rakyat berbanding soal kebenaran ?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana