Lagi Apabila Mendakwa Tabung Haji Tidak Mengumumkan Kos Sebenar Tunai Haji

Rafizi Ramli sememangnya terkenal sebagai seorang Ahli Parlimen yang suka 'bergurau'. Minggu ini sahaja sudah berapa kali beliau 'bergurau' mengenai isu-isu politik semasa. Terbaru, memetik kenyataan daripada video sinar.tv dan portal Sinar Harian, Setiausaha Agong PKR ini mendakwa institusi Tabung Haji tidak pernah mengumumkan kos sebenar untuk menunaikan haji bagi setiap individu. Oleh itu, beliau mempertikaikan kos yang dikenakan oleh Tabung Haji kepada jemaah yang ingin menunaikan Haji.

Benarkah gurauan Rafizi Ramli? Dengan mudah apabila bertanya kepada Dr Google, akan keluarlah semua yang kita kehendaki dan sekaligus membuktikan gurauan Rafizi Ramli tiada asasnya. Kenapalah agaknya Setiausaha Agong PKR ini bodoh sangat?

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji (TH), Tan Sri Ismee Ismail, dipetik portal Berita Harian bertarikh 02/08/2015, berkata peningkatan kos haji pada musim kali ini juga bererti Tabung Haji perlu meningkatkan tanggungan kos untuk setiap jemaah kepada RM7,290 bagi mencukupkan kos itu. THmasih mengekalkan kos mengerjakan haji kepada jemaah pada kadar RM9,980 tahun ini walaupun kos sebenar meningkat kepada RM17,270.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana