Biar Betul Ni....Lim Guan Eng Jadikan.....

Seandainya mahu merasai percutian ke Dhaka, Bangladesh, anda tidak perlu menghabiskan banyak wang ringgit untuk kesana Dengan hanya pergi ke Bukit Mertajam Pulau Pinang, anda sudah dapat merasai percutian ke ibu negara Bangladesh.

Bayangkan, Bukit Mertajam yang dahulunya dipenuhi dengan umat Melayu dan Cina kini dipenuhi oleh warga 'bangla', Kehadiran warga bangla di kawasan itu dibela oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.

Sememangnya kerajaan DAP Pulau Pinang membela warga bangla di negeri itu apabila Setiausaha MPSP, Rozali Mohamed membocorkan rahsia bahawa kerajaan negeri melalui Majlis Perbandaran Seberang Perai membeli lesen premis perniagaan.

"Lesen untuk perniagaan tidak diberikan kepada warga asing, tetapi lesen premis perniagaan, warga asing boleh mohon daripada MPSP," kata Rozali.

Dengan pemberian lesen ini, telah membuatkan warga 'bangla' menguasai ekonomi di kawasan Bukit Mertajam dengan menjalankan perniagaan dalam premis yang dahulunya diberikan hanya kepada warganegara.

Kebanjiran warga bangla ini telah membuatkan rakyat tempatan tidak berasa selesa, dan aman dan sering mengadu kepada penguatkuasa MPSP. Namun aduan itu amat mengecewakan, apabila MPSP hanya menjalankan operasi membanteras warga asing di kawasan itu hanya 5 kali setahun.

"Sebanyak lima operasi bersepadu dilaksanakan pada tahun lalu," katanya.

Ekoran pembelaan DAP Pulau Pinang terhadap warga bangla ini, Bukit Mertajam boleh ditukar kepada nama baharu yang bersesuaian dengan tempat tersebut iaitu sebagai 'Pekan Bangla'!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana