ANGAN-ANGAN SAJA….nak main salji di Malaysia.

Gara-gara ini ada pakar kaji cuaca yang tidak bertauliah sudah sebar cerita kononnya suhu sejuk mencecah 20 darjah celsius akan melanda negara, terutamanya di Kelantan dan Perak sepanjang bulan ini.Tak cukup dengan itu ada juga membawa mulut kononnya penurunan suhu macam itu petanda kiamat makin hampir.Gambar diatas seolah Malaysia dilanda salji adalah antara yang hangat tersebar di media sosial.Sebenarnya salji biasanya turun bila suhu dibawah paras bawah 0 darjah Celsius.

Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) sampai terpaksa mengeluarkan kenyataan menafikan khabar palsu itu.Menurut kenyataan media MetMalaysia Isnin berdasarkan pada suhu minimum dialami negara sepanjang bulan lepas, keadaan suhu sepanjang bulan ini dijangka tidak akan turun ke 20 darjah celsius. "MetMalaysia menjangkakan keadaan sama akan berlarutan sehingga bulan Jun. "Sehubungan itu suhu minimum dijangka tidak akan menurun ke 20 darjah celsius sepanjang Februari 2016 seperti yang dilaporkan dalam akhbar," kata kenyataan itu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana