#1MDB_MUSUH_NO_1_NEGARA? JOM KITA DENGAR PEKERJA NYA SENDIRI

Sejak serangan terhadap 1MDB ni, memang dia amat stress. Kadang kala dia luahkan rasa sedih dan stressnya pada aku. Jawab apa sekalipun tetap orang kata tak jawab etc. Dia mmg amat tertekan.

Tapi semasa aku jumpa dia kelmarin, dia jauh lebih ceria. Aku kata kat dia, "Things are getting better bro?"

Dia senyum lebar dan kata, "Alhamdulillah. Isu kembali dimenangi oleh kerajaan."
Namun menurut beliau, situasi bagus utk kerajaan dan politik tetapi bagi pekerja syarikat, memang imej telah habis dirosakkan oleh fitnah pembangkang.

Akan timbul masalah bagi pekerja2 1MDB selepas ini utk mencari kerja kerana nama 1MDB itu telah dibusukkan dengan zalim.
Sahabat saya menceritakan, ketika kemuncak serangan terhadap 1MDB, mereka dianggap seperti Public Enemy No 1.
Dimaki hamun di mana2 sahaja dan dianggap sebagai punca kejatuhan ekonomi dunia. 😝

Ada bank yang direct call dan cancel kad kredit pekerja2 1MDB tanpa sebab. Malah, permohonan pinjaman perumahan, kereta dan peribadi kakitangan 1MDB ditolak oleh bank2 pada ketika itu kerana bimbang 1MDB akan gulung tikar bila2 masa dan kemampuan kewangan peminjam diragui kelak.

Mereka merana bukan saja dari aspek serangan politik tetapi juga kehidupan peribadi. Isteri sahabat saya ini kadang kala akan whatsapp saya meminta saya menelofon dan menceriakan diri suaminya yg kusut dan runsing. Masalah terlalu kronik hingga terbawa2 ke rumah!

Tapi hari ini sahabat saya gembira. Dia merancang utk memulakan perniagaannya sendiri selepas semua isu ini berakhir dan membina keluarga bahagia. Saya gembira dan mendoakan kejayaan untuknya.

Sebelum kami pulang, sahabat saya menceritakan sesuatu yang lucu pada saya.

Sahabat saya: Bro...aku ada sorang member. Dia jugak friend facebook aku. Hari2 dia gasak 1MDB bro masa isu ni kena spin. Buat status, mana duit? 1MDB korup. 2.6 billion bla bla bla. Sekarang dia dah berubah. Dia paling kedepan defend Tabung Haji bila kena serang.

Saya: Wah! Baguslah! Apa yang menyebabkan dia berubah? Dapat hidayah ka?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana