Tabung Haji tunggu kelulusan Ketua Audit Negara untuk umum dividen

Tabung Haji masih menunggu kelulusan Ketua Audit Negara berhubung pengumuman pembayaran dividen kepada para pendepositnya, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata Lembaga Tabung Haji (TH) akan merangka draf pengumuman pembayaran dividen selepas mendapat kelulusan itu.

“Tunggu dulu. Biar AG (Ketua Audit Negara) buat keputusan dulu,” katanya ketika menyampaikan ceramah bertajuk Kelahiran Rasul Membawa Rahmat Kepada Ummah di Seri Perdana di sini hari ini.
TH menjadi topik hangat di media sosial kebelakangan ini mengenai tarikh pembayaran bonus pendeposit dan surat Bank Negara Malaysia (BNM) berkaitan rizab.

Jamil Khir ketika menyentuh perkara itu berkata TH tidak perlu rizab yang banyak kerana organisasi berkenaan bukan seperti bank yang memberikan pinjaman wang.TH tidak tertakluk di bawah Bank Negara Malaysia (BNM) namun BNM tetap melihat aliran wang TH dan memberikan teguran, katanya.

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif TH, Tan Sri Ismee Ismail dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Selasa lepas berkata, TH akan mengumumkan bonus pada awal Februari 2016 setelah melalui proses-proses dalaman dan auditan interim seperti lazimnya setiap tahun. – BERNAMA

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana