Panasss!!!! Hampir 100 penyokong Husam berhimpun depan ibu pejabat PAS

KUALA LUMPUR: Hampir 100 orang dipercayai penyokong ADUN Salor, Datuk Husam Musa hadir menzahirkan sokongan mereka di luar Ibu Pejabat PAS, ketika ini.

Husam hari ini dilaporkan akan hadir untuk memberikan penjelasan kepada Dewan Harian PAS Pusat bersabit dakwaannya Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahu mewujudkan kerajaan perpaduan antara parti itu dengan Umno-Barisan Nasional (BN).

Penyokong yang hadir dilihat menaikkan plakad 'pray for Husam', 'rakyat Salor sokong DHM', 'pemuda Pasir Tumboh bersama YDP', 'moving forward DHM' dan lain-lain.

Husam sebelum ini mengejutkan banyak pihak apabila mendedahkan pengakuan Hadi untuk mewujudkan kerajaan perpaduan dengan Umno-BN ketika krisis pelantikan Menteri Besar Selangor pada 2014.

Hadi juga dikatakan menawarkan kepada wakil rakyat PKR untuk menyertai mereka dan membentuk kerjasama dengan Umno-BN di Selangor, ujar Husam.

Hadi ketika hadir dalam satu majlis di Shah Alam minggu lalu menjelaskan, cadangan kerajaan perpaduan itu memang wujud tetapi ia tidak melibatkan hanya Umno-BN dan PAS, tetapi kesemua parti politik di negara ini.

Pendedahan Husam itu juga menyaksikan beberapa pimpinan tertinggi PAS bangkit dan mempertahankan Hadi termasuk Pengarah Pilihan Raya PAS, Datuk Mustafa Ali.

Mustafa kemudiannya mencabar Husam berdebat namun dihalang Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan.

Kata Takiyuddin, isu tersebut akan diselesaikan secara dalaman dan tidak akan dibuat secara terbuka.

Ia demi menjaga kemaslahatan dan mengelakkan isu itu daripada dimanipulasi seteru politiknya, tambahnya.

PAS sebelum ini menetapkan 24 November untuk Husam hadir dan memberikan penjelasan bersabit tuduhannya.

Namun pada tarikh itu, Husam memaklumkan beliau berada di luar negara atas tujuan perubatan.

Pertemuan itu kemudiannya ditunda ke hari ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana