Gagal kutip 1 juta tandatangan "Bebaskan Anwar" Rafizi masih berikan alasan,enggan terima kenyataan "sifu" beliau makin ditolak

Kempen ‘Bebaskan Anwar’ anjuran PKR bagi mendapatkan sejuta tandatangan rakyat Malaysia hanya mampu mengutip 37,000 tandatangan sejak Mac sehingga November.

Jumlah itu hanya 3.7 peratus berbanding sasaran sebenar sekaligus menimbulkan dakwaan kempen bagi mendesak kerajaan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dianggap sebagai tahanan politik telah gagal.

Statistik mengecewakan itu dijadikan ‘bahan’ pemerhati politik dengan dakwaan Anwar dan PKR semakin tidak relevan kepada rakyat Malaysia.

Tohmahan itu bagaimanapun disangkal Rafizi Ramli kerana kegagalan mencapai sasaran sejuta tandatangan bukan perkara besar.

Katanya, PKR tidak mahu terlalu mengenengahkan isu pembebasan Anwar bagi mengelak dilabel sebuah parti yang hanya memperjuangakn Ketua Umum PKR bukannya isu rakyat.

“Kita kena imbangkan isu antara pembebasan Anwar dan kempen lain seperti 1MDB, Najib, GST, PRK Permatang Pauh dan sebagainya.

“Isu ini sensitif. kalau kita tekankan seratus peratus untuk hanya dapatkan tandatangan satu juta, nanti kami dituduh mengenepikan rakyat dan hanya mengutamakan Anwar sahaja. Oleh itu kami bahagi sama rata,” katanya.

Naib Presiden dan Setiausaha Agung PKR berkata, kempen pembebasan Anwar akan diteruskan selepas beberapa isu yang melibatkan pakatan pembangkang selesai.

“Sekarang saya rasa sudah banyak isu selesai, maksudnya isu pakatan pembangkang dan isu skandal yang lain. Kita fokus satu persatu lepas ini kami akan fokus kepada isu Anwar,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana