Rakyat P.Pinang mahu Guan Eng dihantar balik ke Melaka.

Sebut sahaja Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng pasti sahaja menjadi igauan buat rakyat Pulau Pinang khususnya kaum Melayu... Iyalah, siapa yang tak tahu corak pemerintahan 'kiasu' yang digunakan beliau sebagai Ketua Menteri.

Baru-baru ini dikejutkan dengan keceluparan Guan Eng menghina 5 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR yang mengambil sikap berkecuali berhubung usul penebusan tanah di negeri itu yang dibentangkan oleh pemimpin pembangkang.

Bukan itu sahaja, Guan Eng turut menuduh 5 Adun PKR tersebut melakukan pemberontakan sekaligus mahu menyingkirkan beliau sebagai Ketua Menteri.

Perkara ini menunjukkan bukan pertama kali Guan Eng lantang mencampuri dan menghina pemimpin parti lain, sebaliknya perkara sedemikian menjadi 'makanan harian' beliau apabila sering berlaku kepada Pas sehingga hubungan kedua-dua parti itu diputuskan.

Dengan sikap Guan Eng yang seumpama 'yakuza' dalam gabungan parti pembangkang telah membuatkan rakyat di negara ini khususnya rakyat di Pulau Pinang termasuk daripada kaum Cina enggan menerima Guan Eng sebagai Ketua Menteri.

Justeru itu, Parti Cinta Malaysia (PCM) dalam satu sidang media hari ini menggesa Guan Eng dihantar pulang ke tempat asalnya di Melaka kerana tidak mempamerkan ciri-ciri seorang pemimpin yang menyebelahi semua pihak.

Selain itu, Guan Eng lebih mementingkan kedudukan daripada masalah yang dihadapi rakyat. Perkara ini juga terbukti apabila permintaan Adun Penanti PKR tidak ditunaikan walaupun sudah berkali-kali meminta sehingga terpaksa menangis di dalam Dewan Negeri.

Oleh demikian, PCM menggesa Guan Eng digantikan dengan Chow Kon Yew yang merupakan Ahli Parlimen Tanjung selepas melihat corak pemerintahan 'yakuza' yang dipamerkan anak kelahiran Melaka itu bukan lagi pilihan buat warga Pulau Pinang.

"DAP sering bertindak seperti 'Taiko' yang membuli parti pakatan. DAP tidak pernah mengenang budi terhadap parti Pas. Suatu ketika dahulu Pas telah menolong dengan membenarkan penggunaan logo parti ketika PRU lepas kerana logo Roket tidak dibenarkan. Tetapi kini Pas telah dibuang.

"Menyokong Chow Kon Yeow menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Bukan Guan Eng kerana Guan Eng bukan anak jati negeri ini. Selain itu Guan Eng banyak main wayang dari bekerja," dipetik dari sidang media PCM.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana