Panasss!!!! Anak Muda Adakan Protes Gesa Guan Eng Letak Jawatan

GEORGE TOWN: Sekumpulan 40 anak muda mengadakan bantahan secara aman di Komtar meminta Lim Guan Eng meletakkan jawatan sebagai ketua menteri.

Kumpulan yang tidak dikenali ini mula berkumpul pada tengahari Sabtu. Mereka memegang sepanduk meminta Pengerusi DAP Pulau Pinang Chow Kon Yeow menggantikan Guan Eng sebagai ketua menteri.

Sepanduk dan kain rentang itu antaranya ditulis: 'Anak Negeri P.Pinang Sokong Chow Kon Yeow Sebagai Ketua Menteri P.Pinang', 'Chow Kon Yeow Ketua Menteri P.Pinang 'We Want You' dan 'Lim Guan Eng Balik Melaka'.


Seorang saksi yang enggan dikenali berkata, bantahan itu berlangsung selama kira-kira 20 minit sebelum kumpulan itu bersurai.

Pada Selasa, Pengerusi Parti Cinta Malaysia Datuk Huan Cheng Guan mencabar Guan Eng bertanding untuk jawatan Pengerusi DAP negeri bagi membuktikan bahawa dia mendapat sokongan daripada ahli-ahli parti.


Ketika dihubungi, Huan menafikan terbabit dalam menganjurkan bantahan itu tetapi menyatakan keperluan untuk Guan Eng meletak jawatan.

"Cara yang betul untuk menentukan siapa yang harus menggantikan Guan Eng adalah melalui pilihan raya. Biarkan ahli DAP memilih daripada jawatankuasa negeri yang dipilih untuk seorang ketua menteri yang baru. "

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana