Takutttt Ker...Pecat Chegubard: PKR akan teliti gesaan AMK Selangor

SHAH ALAM: PKR akan meneliti gesaan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor supaya parti memecat keahlian penulis blog Badrul Hisham Shaharin atau dikenali sebagai Chegubard.

Ketua Penerangan PKR, Syed Ibrahim Syed Noh berkata demikian ketika mengulas tindakan sayap parti berkenaan yang tidak berpuas hati dengan dakwaan dan fitnah yang dibuat oleh Chegubard, selama ini.

"Kita akan lihat apa yang sebenarnya disebut oleh AMK Selangor dan akan buat semakan. Kita akan bermesyuarat untuk bincang. Jika ia membabitkan isu disiplin, maka kita akan serahkan kepada Jawatankuasa Disiplin PKR," katanya ketika dihubungi Antarapos, hari ini.

Terlebih dahulu AMK Selangor dalam sidang medianya hari ini menuntut PKR memecat keahlian Chegubard berhubung tindakan bekas Ketua Cabang PKR Rembau itu yang sering membuat kenyataan terbuka di media, blog dan media sosial.

Timbalan Ketua AMK Selangor, Zainol Abidin Mohamed berkata tindakan Chegubard secara tidak langsung menjurus kepada cubaan memecahbelahkan parti.

Selasa lalu, Chegubard mendakwa Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berhasrat menggulingkan presiden parti, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Bukan itu sahaja tindakan Wan Azizah mengumumkan pembentukan Pakatan Harapan pada 22 September lalu yang membabitkan kerjasama PKR-DAP-Parti Amanah Negara (Amanah) disifatkan oleh sekumpulan pihak dalam PKR sebagai tergesa-gesa.

Maka satu petisyen ditandatangani oleh 25 pemimpin PKR untuk menuntut penjelasan Wan Azizah sekali gus memaksa satu mesyuarat tergempar diadakan pada Ahad ini.

Syed Ibrahim dalam pada itu menafikan wujudnya gerakan untuk menggulingkan kepimpinan Wan Azizah.

"Soal perpecahan, saya beritahu ia tidak wujud dan tidak benar. Kita tidak mahu ada spekulasi. Bagi kami di peringkat tertinggi parti kena bersatu dan bekerjasama untuk mencapai agenda politik parti," ujarnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana