Kena Terima Lah Kritikan tu....Henti gelar Amanah parti 'kafir'

JOHOR BAHRU - Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu meminta pihak tertentu supaya berhenti menggelar Amanah sebagai parti 'kafir' dan menyimpang.

Menurutnya, tindakan itu dikhuatiri menyebabkan perbalahan sesama masyarakat Islam berbeza fahaman politik di negara ini.

"Seperti yang kita lihat di Iraq, Afghanistan dan Somalia, kesemua penindasan dan peperangan adalah berpunca daripada perang saudara yang kemudiannya ada campur tangan pihak Barat.

“Jika mahu mengelak daripada terjadinya perkara tersebut, kedua-dua pihak haruslah memainkan peranan yang penting dan bersikap lebih positif,” katanya pada sidang media di Restoran Ameer, Taman Mutiara Rini di sini, kelmarin.

Dalam pada itu, Mohamad yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu berkata, Amanah telah berjaya menunjukkan kredibilitinya dengan mendapat sokongan padu daripada masyarakat di negara ini terutamanya di Kelantan meskipun parti itu masih baharu.

“Buat masa ini, penyertaan ahli di Kelantan menjangkau 11,000 penyertaan dan sedang meningkat.

“Kami juga menyasarkan seramai 10,000 ahli di Johor dan 20,000 ahli di Selangor menjelang Disember ini,” katanya.

Sementara itu, Mat Sabu percaya Pas akan lebih kuat jika bergerak sendiri.

Menurutnya, perkara ini dilihat apabila Pas gagal mendapat undian tinggi lebih-lebih lagi dari kaum Melayu ketika bersama Pakatan Rakyat.

“Saya percaya Pas akan mempunyai kekuatan kuat dari segi ahli dan pengikutnya tetapi untuk memenangi PRU ia adalah mustahil.

“Perkara ini bersandarkan landskap politik negara, yang mengatakan tiada parti yang mampu menang PRU secara bersendirian tanpa menjalinkan kerjasama dengan parti yang lain,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana