Bersih 4 GAGAL!!!! TERNYATA CINA DAP........?

Tujuan bersih diadakan kali ini mirip kepada menjatuhkan Perdana Menteri namun sejak berakhirnya Rally Bersih ternyata DS Najib Razak masih lagi kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia. Ramai peserta bersih kali ini kecewa, Mereka mengharapkan terjadinya rusuhan serta kekangan dari pihak berkuasa namun apa yang terjadi sebaliknya. Aman damai.

Anggaran ratus ribu penyertaan yang diwar-warkan oleh pembangkang sebelum ini ternyata tak tercapai apabila ianya lebih kurang 35 ribu peserta yang hadir di mana 90 peratus daripadanya merupakan kaum Cina sekaligus membuktikan penduduk Malaysia terutamanya bangsa Melayu menolak apa sahaja jenis ‘kekacauan’ yang cuba dicetuskan oleh pihak pembangkang terutamanya dari parti DAP.

Kekurangan penglibatan peserta Melayu dalam himpunan kuning itu disebabkan keengganan PAS untuk turut serta dalam penganjuran kali ini kerana hubungan mereka dengan DAP yang diibaratkan seperti ‘berpatah arang, berkerat rotan’.

Jumlah kehadiran kaum Melayu yang dilihat semakin terjejas pada penganjuran kali ini jika dibandingkan dengan edisi terdahulu, Sebelum ini memang kita tengok jelas bahawa PAS adalah antara mereka yang berada di barisan hadapan, dengan kewujudan unit amal mereka dan sebagainya.

Kalau dulu, mereka selalu juga hantar wakil macam Dr Idris Ahmad, jadi bila PAS tak ada, ahli PAS juga tak ada yang turut serta, maka bukan Melayu yang ramai hadir.

PAS walaupun telah ada yang berpecah dan GHB (Gerakan Harapan Baru) ada datang tapi tak ramai Melayu yang hadir. Jadi, Melayu dilihat berbelah bagi untuk sokong Bersih.

Selain itu, perbuatan biadap sesetengah peserta demo turut mencerminkan tahap pemikiran mereka yang sesuka hati mengutuk dan menghina Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dengan pelbagai poster dan banner yang keterlaluan.

Malah, ada yang berani memijak poster yang tertera wajah Najib. Tingkah laku seperti ini ke kita hendak sajikan kepada masyarakat seluruh dunia, memandangkan himpunan ini turut mendapat liputan daripada pihak media antarabangsa.

Tepuk dada, tanya diri anda sendiri..
Yang paling kelakar dakwaan bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengisytiharkan sambutan kemerdekaan tahun ini merupakan hari terakhir pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) di Malaysia.

Anwar yang sedang merengkok dalam penjara kerana kesalahan meliwat melalui satu ‘perutusan’ turut mendakwa hari tersebut adalah pengakhiran ke atas kezaliman serta penindasan yang dilakukan kerajaan terhadap rakyat.

Malangnya hingga ke hari ini, tiada apa-apa perubahan berlaku!

Memang angan-angan Mat Jenin itu terlalu tinggi, susah hendak dicapai oleh mereka-mereka yang bercita-cita mahu menakluk negara dengan menggunakan pendekatan ‘memperkudakan’ rakyat untuk kepentingan politik masing-masing.

Jadi, dengan berakhirnya himpunan 34 jam itu, buat peserta pastinya ‘pengalaman’ yang diperolehi hanya penat dan lelah selain ‘mengotorkan’ pemandangan di sekitar Dataran Merdeka yang selama ini menjadi mercu tanda kebebasan tanah air.

Mungkin selepas ini cukup-cukuplah diadakan demonstarsi jalanan haram yang bukan sahaja menimbulkan huru-hara sebaliknya turut mencacatkan nama baik negara di mata dunia.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana