Wayang pembangkang di Parlimen... tak dapat sambutan MP BN

Masa Bang Non dengan kes liwat 2.0, takde pula macai pembangkang minta dia 'berehat' daripada politik siap boleh minta tangguh 66 kali di mahkamah dan road show hentam hakim. Hipokrit betul!!!

Wayang yang cuba dipentaskan oleh pembangkang di parlimen pagi Selasa tidak mendapat sambutan seorang pun MP BN... sebelum ini ketua pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menjemput semua MP termasuk BN kononnya berbincang mengenai masa depan negara selepas isu 'pendedahan' Wall Street Journal (WSJ).

Pagi Selasa, lokasi yang sepatutnya jadi tempat berkumpul iaitu Bilik Taklimat, Bangunan Sementara, Parlimen sudah ditempaH lebih awal oleh satu kementerian.

Baru pecah tong bahawa selama ini pembangkang main umum saja lokasi tanpa buat tempahan dan 'drama' pun bermula apabila mereka berkumpul di Dataran Parlimen iaitu tapak padang kawad Tabik Hormat, bersebelahan Menara Parlimen.

Selain ahli parlimen DAP, PKR dan PAS ada juga beberapa muka yang 'familiar' penyokong pembangkang yang dakwa mereka pemimpin NGO macam datuk S Ambiga, Hishamuddin Rais, dan Badrul Hisham Shaharin atau Chegu Bard.

Wan Azizah dalam sidang medianya menggesa Perdana Menteri itu berehat seketika daripada mentadbir negara sehinggalah siasatan terhadap salah lakunya itu selesai.

"Dakwaan terhadap Najib itu sangat serius dan kerana itulah kami semua berkumpul di sini.

"Peguam Negara sendiri telah melihat dokumen seperti yang didedahkan TWSJ.

"Najib harus berehat seketika dan dalam masa yang sama membenarkan satu badan bebas untuk menyiasat dakwaan terhadap beliau," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana