Mana merdekanya? Apa niat sebenar S4S? Masa zaman komunis, puak ini yang bersama komunis.

YB DAP Alan Ling Sie Kiong sanggup berpanas beri sokongan padu kepada program sambutan Hari Kemerdekaan anjuran S4S yang diadakan di padang Majlis Bandaraya Miri.

Alan Ling seolah-olah keliru dgn perjuangan beliau sendiri. S4S adalah merupakan satu referendum rakyat yang memperjuangkan hak untuk Sarawak, termasuklah MENOLAK kehadiran parti politik yang berasal dari Semenanjung.

Keinginan mencari publisiti murahan membuat dia tidak sedar bahawa DAP adalah parti yang berasal dari Semenanjung Msia. Kemungkinan besar dia sudah gusar dengan kedudukan DAP melihat populariti YAB Ketua Menteri Sarawak lebih "MELETOP" hingga tenggelamkan UBAH.

Disebalik agenda S4S adalah untuk menyokong orang putih yang telah bunuh Rosly Doby.

Rosly merupakan pejuang yang berasal dari SIBU dan telah menikam Governor British semasa pemerintahan Rajah Brooks. Rosly di bantu oleh BUJANG SONTONG dan rakan rakan lain. AKhirnya mereka dihukum gantung oleh British setelah ditangkap.

Orang Melayu Sarawak memang tidak suka kehadiran penjajah orang putih. Kenapa perlu S4S mahu kembali kepada pemerintahan orang putih dan nyatakan sekali S4S tak pernah langsung sebut tentang Rosly Doby.

Mereka kata Sarawak merdeka pada tahun 1841 iaitu tahun James Brook di lantik Gabenor Kuching/Sarawak oleh Pangeran Muda Hashim Brunai. Pada tahun berikutnya 1842, dia menjadi White Raja of Sarawak.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana