Mahathir akan bersama Mat Sabu terajui GHB?

Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB), Mohamad Sabu berharap bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dapat bersamanya dalam GHB untuk menawan Putrajaya pada pilihan raya umu akan datang.

Bekas timbalan presiden Pas itu berkata, beliau mengalu-alukan bekas perdana menteri itu menyertai parti baharu itu, malah akan memberi jawatan tinggi kepadanya dalam GHB.

Beliau turut bergurau dengan mengatakan jika Mahathir lambat memberi respon untuk menyertai GHB, maka Mahathir terpaksa menjadi pengikut dan bukan lagi sebagai pemimpin parti itu.

"Kalau masuk lewat, kena duduk belakanglah sebagai pengikut, bukan sebagai pemimpin," kata Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu.

Mat Sabu turut memaklumkan, beliau mengalu-alukan Mahathir perlu menyertai GHB adalah kerana parti baharu itu merupakan sebuah parti yang kuat dan kukuh setelah mendapat sokongan dari PKR dan DAP.

"Parti baru ini akan bekerjasama dengan PKR, DAP, semua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan menjadi sumber inpirasi pelajar universiti," katanya.

Adakah Mahathir akan menyertai parti Mat Sabu ini untuk menawan Putarajaya pada PRU akan datang?? Mampukah GHB ini bertahan lama walaupun hanya mendapat sokongan dari DAP dan PKR tanpa restu Pas??

Adakah Mahathir yang telah memutuskan akan bersara dari arena politik mahu kembali ke dunia politik semata-mata ingin mengejar politik peribadinya??-Utaranews.com

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana