Lagi Panasss!!!! ADUN Morib dakwa PAS sudah tidak wujud

SHAH ALAM: Selepas putuskan hubungan dengan DAP, PAS tidak lagi wujud, tegas ADUN Morib, Hasnul Baharuddin.

Malah Hasnul berkata PAS harus dipersalahkan kerana membuat keputusan memutuskan hubungan dengan DAP sedangkan gabungan bersama dalam pakatan pembangkang yang menjadikan Pakatan Rakyat (PR) mampu menawan Selangor.

"Saya bukan alat DAP. Sebaliknya saya benar-benar kecewa dengan tindakan pemimpin PAS.

"Selama ini pakatan bersama, tetapi bila sudah jadi begini, saya buat keputusan ini (menyertai GHB)," katanya dipetik akhbar Berita Harian.

Hasnul berkata beliau akan keluar daripada PAS dan tindakannya itu tidak menyalahi enakmen perundangan negara.

"Memang benar saya akan keluar PAS dan mengikut enakmen tidak menjadi kesalahan mana-mana ADUN berpindah parti.

"Tak jejaskan jawatan saya sebagai wakil rakyat pun," katanya.

Beliau bagaimanapun tidak mengulas lafaz bai'ah yang kini menjadi perbualan hangat banyak pihak.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Ahmad Yakob semalam memberitahu lafaz bai'ah memang wujud dan bukan perkara main-main.

Lafaz itu turut merangkumi jatuh talak tiga kepada isteri mana-mana wakil rakyat PAS yang bertindak menyertai parti politik lain.

Lafaz tersebut digunapakai sejak 2004 lagi, kata Ahmad lagi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana