Kebodohan Rafizi....Semakin Terserlah

Kebodohan Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli, memang sukar dicari ganti di kalangan ahli politik. Beliau mungkin setaraf dengan anak-anak Melayu seperti Melati dan Rara yang sekarang mengangkat DAP dari parti cauvinis cina kepada nasionalis.

rafizi-rameshRafizi ketika terdesak untuk mengalih tumpuan dari tuduhan bahawa beliau berkonspirasi mengubah dokumen untuk memfitnah 1 Malaysia Development Berhad (1MDB), mempersoalkan mengapa Pasukan Petugas Khas tidak mengambil kenyataan dan menyoal siasat Datuk Seri Najib Abdul Razak berhubung skandal 1MDB.

Dalam kenyataannya, Rafizi yang juga naib presiden PKR berkata Najib adalah individu paling penting dalam keseluruhan siasatan itu.

“Soalan ini juga sudah tentu berlegar di pemikiran rakyat kebanyakannya dan tidak memberi gambaran yang baik kepada kebebasan Pasukan Petugas Khas ini sekiranya individu yang paling penting belum lagi disoalsiasat dan diambil kenyataan,” katanya.

Untuk pengetahuan Rafizi dalam siasatan siapa yang disoal dulu atau kemudian bergantung kepada maklumat dan keperluan membina kes. Dalam kes ini mustahil untuk pasukan petugas khas menyoal Mohd Najib sebelum mereka mengetahui apakah hala tuju kes ini dan apa bentuk penyelewengan yang berlaku.

Kes-kes seperti ini, pihak penyiasat akan menyiasat susun atur penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa dari bawah dahulu supaya apabila tiba masa Mohd Najib disoal nanti, mereka telah mempunyai bukti dan pengetahuan yang mencukupi untuk bertanya dan mengetahui sama ada Najib berbohong atau tidak berdasarkan maklumat siasatan awal sekarang.

Rafizi boleh mempertikaikan siasatan Task Force jika pasukan tersebut telah selesai tetapi gagal menyoal Mohd Najib. Pada masa sekarang Task Force ini perlu meneliti keseluruhan fakta pertuduhan terlebih dahulu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana