Asakan Demi Asakan Dari Barat, Apa Yang Mereka Takut Sangat Dengan Najib Razak?

Kita tertanya-tanya, mengapakah media-media pro-barat menyasarkan Perdana Menteri Najib Razak sebagai “target” sekaligus membawa motif yang jelas; gulingkan beliau at all cost.

Jika hendak difikir-fikirkan, melalui pembacaan penulis, Perdana Menteri Najib Razak bukanlah selantang mantan perdana menteri, yang berjaya melabelkan dirinya sebagai anti-semitik, dan tidak mesra dengan Barat.

Apa yang sebenarnya ditakuti oleh Barat?

Bermula dari Sarawak Report, yang mengembar-gemburkan isu 1MDB dengan fakta yang tidak benar, sehingga membawa kepada penangkapan seorang bekas eksekutif PetroSaudi yang dikhabarkan sebagai punca segala-galanya. Perlu diingatkan, Malaysia tidak terbabit di dalam penangkapan tersebut.

Sedang pembohongan itu hampir lenyap, Wall Street Journal pula tampil dengan carta kononnya berlakunya pemindahan wang ke akaun peribadi Perdana Menteri yang berjumlah RM700 juta. Tersedak penulis mendengar jumlah itu, dan tergelak membaca apabila sejumlah wang yang begitu banyak dengan selamba masuk ke akaun peribadi Perdana Menteri. Ada juga yang percaya bulat-bulat.

Samada suratan atau kebetulan, yang mana penulis fikir ia adalah satu konspirasi, pentadbiran Perdana Menteri Najib Razak dihujani dengan serangan-serangan maha hebat dari barat.

Sebelum ini pula, kita dikejutkan dengan dana yang terima oleh satu pertubuhan dari sebuah firma antarabangsa. Pertubuhan tersebut telah menggunakan isu yang juga berkait dengan media antarabangsa untuk memburuk-burukkan kerajaan dan Perdana Menteri. Setelah modus operandi mereka gagal akibat pembongkaran pembohongan dan seterusnya akaun tersebut telah dibekukan oleh kerajaan Malaysia.

Lenyap isu terbabit, kerajaan diserang pula dengan isu GST. Penulis tidak menafikan kecacatan perlaksanaanya, cuma GST terbukti penting dan efektif sehingga 160 buah negara telah melaksanakannya. Apa yang kita perlu tahu, isu GST sememangnya mampu menggoyahkan kerajaan. Malah, terbukti isu GST menjadi senjata utama politik di negara-negara seperti Australia dan Ghana.

Untung menjadi pembangkang di Malaysia, kerana dibantu oleh isu-isu berasaskan antarabangsa, yang hampir 100% bersifat spekulasi dan pembohongan sehingga setakat hari ini. Justeru itu, tidak perlulah kita terbawa-bawa dengan saranan terbaru mereka untuk adakan tunjuk perasaan besar-besar sekiranya Perdana Menteri Najib Razak enggan meletakkan jawatan.

Asas isu ialah pembohongan, dan memang sejak azali pembangkang sangat sinonim dengan pembohongan. Apa yang hendak kita hairankan?

Isu Scorpene, GST, 1MDB oleh Sarawak Report dan kemudiaannya penampilan Wall Street Journal sebagai pendesak untuk mengekalkan konsistensi asakan terhadap Malaysia sangat mencurigakan. Bagi penulis, paksinya ialah Barat. Apakah pembangkang di Malaysia sememangnya dibantu oleh kuasa asing yang telah lama mengidamkan Malaysia?

Perdana Menteri Najib Razak secara terbuka percaya dengan prinsip kesederhanaan, atau wassatiyyah. Maknanya, beliau tidak suka mencipta musuh, dan tidak dapat dinafikan, pelbagai usaha samada makro atau mikro dilaksanakan untuk mensejahterakan Malaysia.

Barat senantiasa dan tidak mudah putus asa untuk terus-terusan menyerang Perdana Menteri. Apa yang diharapkan ialah barisan kepimpinan akan hilang kepercayaan terhadapnya. Ini bukan rekayasa, kerana jarum-jarum fitnah yang tanpa henti telah berjaya meyakinkan ramai pimpinan, termasuklah mantan perdana menteri yang terkenal dengan imej anti-semitik dan anti barat.

Apa sebenarnya yang Barat takut dengan susuk tubuh seorang Perdana Menteri bernama Najib Razak?

Rakyat Malaysia perlu tahu, dalam praktis undang-undang, “innocent until proven guilty”, dan bukannya “guilty until proven innocent”.

Penulis tidak tahu samada Perdana Menteri Najib Razak boleh menggunakan taktik yang sama diguna oleh mantan Perdana Menteri Tun M dalam menangani asakan barat iaitu “jangan percaya laporan media asing yang dikuasai oleh Yahudi yang jahat”.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana